فرماندار یزد مطرح کرد:

مشارکت مردم یزد در زمینه های مختلف سابقه دیرینه ای دارد

فرماندار یزد گفت: وجود آب انبارها، کارونسراها، مساجد و ... در یزد نشان از این است بحث مشارکت مردم در زمینه های مختلف سابقه دیرینه ای دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در نشست ملی فرمانداران مراکز استانهای سراسر کشور و مدیران کل حوزه مشارکت های مردمی دستگاه های ملی و ستاد کشور که با موضوع «مشارکت اجتماعی سرمایه اجتماعی» برگزار شد با بیان اینکه شهرستان یزد به عنوان شهرستان مرکز استان قریب به 60 جمعیت استان را در خود جای داده است افزود: این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و زارچ، چهار دهستان و چهار شهر است و نسبت جمعیتی آن 96 درصد شهری و 4 درصد روستایی می باشد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه از شهر یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود اظهار داشت: وجود بناهای متعدد تاریخی و حدود 700 هکتار بافت تاریخی پیوسته و زنده باعث شده تا شهر یزد به عنوان یکی از شهر های مورد هدف گردشگری باشد و سالانه پذیرایی تعداد زیادی از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی باشد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با اعلام اینکه یزد دارای 19 واحد بیمارستانی و قریب به 1800 تخت می باشد خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود پزشکان متخصص و ماهر و نیز پایین بودن هزینه های درمان در حال حاضر یزد به عنوان یکی از قطب های درمان کشور معرفی شده که علاوه بر پاشخگویی نیازهای شهروندان یزدی، نیازهای درمانی هموطنان از استانهای جنوب و جنوب شرقی و حتی مردم کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مرتفع می شود.

شاکری شمسی با اشاره به خشکسالی های پیاپی چندین ساله اخیر در استان و به تبع آن شهرستان یزد گفت: در سالجاری بارش ها نیز به مدت مشابه سالهای گذشته کاهش داشته است.

فرماندار یزد با بیان اینکه مشارکت مردم یزد در زمینه های مختلف سابقه دیرینه ای داشته و زبانزد همگان است اظهار داشت: وجود آب انبارها، کاروانسراها، مساجد، قنات ها و ... نشان از این مطلب است که مردم یزد از گذشته تا کنون در بحث مشارکت نقش خود را به خوبی ایفا نموده اند.

وی با تأکید به نقش سازمان های مردم نهاد در مسائل مختلف اجتماعی اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید سمن های شهرستان یزد شناسایی و شناسنامه دار شده اند.

شاکری شمسی در پایان با بیان اینکه فرمانداری یزد برنامه های توسعه شهرستان را بر مبنای بهداشت و مقابله با آلاینده های زیست محیطی قرار داده است تصریح کرد: خوشخبتانه از ابتدای سالجاری تاکنون با همکاری سمن های فعال در این حوزه توانسته ایم اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم.