رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان یزد :

مسوولان دستگاه‌های اجرایی یزد برای سوادآموزی همکاری کنند

رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی یزد گفت: برای شناسایی بیسوادان این شهرستان نیاز به همکاری دستگاه‌ها و آمار دیگر نهادهاست، لذا اطلاعات را برای سواددار کردن افراد واجد شرایط در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا نسبت به مشاوره و راهنمایی خانواده‌های جامعه هدف اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی فرماندار یزد :" سیدمحمد رستگاری" در شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان افزود: شناسایی و راهنمایی خانواده‌های دارای افراد بیسواد از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد ، برای شناسایی آنها نیاز به همکاری همه دستگاه‌هاست تا این اقدام هرچه زودتر انجام شود.
وی ادامه داد: راهنمایی و مشاوره قدم بعدی کار است که برخی خانواده‌ها به دلیل فقر و یا مشکلات خانوادگی از حضور فرزندان خود در مدرسه جلوگیری می کنند و هر کدام از این موارد نیازمند بررسی و اقدام جداگانه است لذا واحدهای مشاوره نسبت به راهنمایی این گروه از خانواده‌ها اقدام کنند.
به گفته فرماندار یزد پیشگیری از بیسوادی باید جدی گرفته شود و اگر به این مساله توجه نشود، کار نهضت سوادآموزی در آینده بسیار سخت تر می شود و با ارتباط‌گیری و شناسایی افراد نسبت به راهنمایی و هدایت آنها برای سوادآموزی اقدام شود.
فرماندار یزد اظهار کرد: برخی خانواده‌ها نیز به دلیل شیوع کرونا مانع حضور فرزندان خود در مدرسه می شوند که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است و با توجه به اینکه زمان پایان ویروس کرونا مشخص نیست و تضمینی هم نیست که آینده نیز با بیماری کووید ۱۹ درگیر نباشیم لذا باید برنامه ریزی کرد تا مانعی برای سوادآموزی افراد ایجاد نشود.
همچنین معاون سوادآموزی استان  در این نشست گفت: ۲۳ هزار نفر در استان بیسواد هستند که ۶۰ درصد آنها شهروندان خارجی و بقیه تابعیت ایرانی دارند.
مرات امین الرعایا افزود: هرچند استان یزد در گروه سنی ۶ سال به بالا با ۹۲.۴ درصد آمار باسوادان در رتبه سوم و در گروه سنی ۱۰تا ۴۹ سال با ۹۸.۴ درصد آمار باسوادی در صدر ۳۱ استان قرار دارد، با این وجود جتی  یک نفر بیسواد هرچند شهروند خارجی یا مهاجران سایر مناطق کشور برای یزد زیبنده نیست.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی احیا شد و قبلا در دیگر قسمت‌ها ادغام شد و طی چهار سال گذشته اقدام های خوبی در این زمینه صورت گرفت و رشد سواد در کشور در این مدت در حالیکه ۲.۱ درصد بود این عدد  در یزد به ۳.۲ درصد رسید و این موفقیت ثمره همکاری و حمایت همه بخش‌های جامعه است.
در این نشست رییسان آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ آموزش و پرورش یزد و تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پیشنهادهای خود را مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شد.