مراسم کلنگ زنی آموزشگاه خیری شش کلاسه "حاج رسول بابایی"

مراسم کلنگ زنی آموزشگاه خیریی 6کلاسه" حاج رسول بابایی" با حضور فرماندار یزد، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس استان و مسئولین منطقه ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از اداره آموزش و پرورش زارچ، مراسم کلنگ زنی پروژه خیری آموزشگاه 6 کلاسه زنده یاد "حاج رسول بابایی" با حضور، "سیدمحمد رستگاری" فرماندار شهرستان یزد، "دکتر دانافر" مدیرکل آموزش و پرورش استان، "دکترعارفی" مدیرکل نوسازی مدارس استان،"خواجه رضایی" رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان،"حجت الاسلام روحانی طباطبائی" امام جمعه زارچ، "علیرضا عرشیان" بخشدارزارچ، ریاست آموزش و پرورش و خانواده نیک اندیش مرحوم بابایی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم "حسین صفری" ریاست اداره آموزش و پرورش زارچ ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم بابایی و طلب مغفرت  برای آن مرحوم ادامه داد: "یکی از ملزومات نیل به اهداف آموزش و پرورش، ساختمان و فضای آموزشی مناسب جهت تحصیل است که با توجه به مشکلات موجود، خیران محترم می توانند در این زمینه کارگشا  باشند.

ریاست آموزش و پرورش زارچ همچنین با ارائه توضیحاتی نسبت به این پروژه افزود: دوهزار متر زمین توسط خیرین محترم خانوده مرحوم حاج رسول بابایی جهت ساخت آموزشگاه شش کلاسه اهدا شده ، که انشاالله با همت و مشارکت این خیر محترم ساخته خواهد شد.

حجت الاسلام  طباطبایی امام جمعه زارچ در ادامه با عرض خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همه خیرین با اشاره به حدیثی از امیرالمونین(ع) بر اهمیت کارگشائی از مردم تاکید نمود.

امام جمعه زارچ در ادامه رشد و ترقی جامعه را در گرو فراهم نمودن امکانات برای آینده سازان جامعه یعنی دانش آموزان دانست.

"عباسعلی دانافر" مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از جذب اعتبارات خیری در استان ارائه نمود.

دانافر در ادامه رکن اصلی توسعه کشور و ملت را آموزش و پرورش دانست و افزود: "بی توجهی به آموزش و پرورش و رسالت این نهاد که پرورش نسل است زیان بار و غیرقابل جبران خواهد بود"

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به اینکه 35 درصد فضاهای آموزشی استان نیاز به بازسازی دارد، نقش خیرین مدرسه ساز در زمینه رفع این نیاز را بسیار کارگشا دانست.

در ادامه "عارفی" مدیرکل نوسازی مدارس استان با ارائه گزارشی از پروژه های نیمه تمام و مدارس فرسوده استان و بخش زارچ، در خصوص اتمام پروژه های نیمه تمام منطقه تا مهر99 ابراز امیدواری نمود.

سید محمدرستگاری فرماندار یزد نیز در پایان از زحمات خانواده مرحوم حاج رسول بابایی تقدیر و اعتبارات شهرستان در زمینه آموزش و پرورش را بسیار خوب ارزیابی نمود.

در پایان با حضور در محل احداث آموزشگاه خیری شش کلاسه زنده یاد حاج رسول بابایی واقع در بلوار امام رضا سرچشمه زارچ، کلنگ این پروژه بر زمین زده شد.

گفتنی است، آموزشگاه "حاج رسول بابایی" در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و قریب به 800مترمربع زیربنای آموزشی و با مشارکت خانواده این خیر محترم و نوسازی مدارس در قالب 6 کلاس درس ساخته و تا مهر 99 به بهره برداری خواهد رسید.