فرماندار يزد:

مدارس هيأت امنايي نمونه موفقي از مشاركت مردم در آموزش و پرورش است

فرماندار يزد گفت: آموزش و پرورش در سالهای اخیر با بهره گیری از مشارکت مردم توانسته است مجموعه های آموزشی همچون مدارس هیئت امنایی راتقویت کرده و در این حوزه موفق عمل کند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با دستور كار بررسي چگونگي عملكرد مدارس هيأت امنايي به رياست فرماندار يزد تشكيل شد.

" محمود شاكري شمسي " در ابتداي سخنان خود با تقدير از برگزاري مراسم هاي متنوع در هفته گراميداشت مقام معلم اظهار داشت: هفته تجليل از مقام معلم نبايد محدود به يك روز و يا يك هفته خاص شود بلكه اين فرهنگ بايد هميشه در جامعه نهادينه شود.

فرماندار يزد افزود: اگر مي خواهيم به همه ابعاد استقلال و توسعه دست پيدا كنيم بايد به اين مهم توجه داشته باشيم و در اولويت كاري قرار گيرد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در ادامه از نحوه برگزاري جشنواره خيرين مدرسه ساز در مدارس در سال جاري نيز تقدير كرد و گفت: افرادي كه علاقه دارند با سرمايه هاي شخصي  در راه اعتلا و ارتقاء سطح فرهنگ و علم در جامعه قدم بردارند بايد مورد حمايت و احترام قرار گيرند.

وي اضافه كرد: مسئولين بايد زمينه را براي حضور خيرين در امر مدرسه سازي و ديگر اقدامات فرهنگي فراهم نمايند، چرا كه دولت با اعتبارات محدود خود به تنهايي قادر به اين همه فعاليت نيست.

" شاكري شمسي " مشاركت مردم در امر آموزش و پرورش را ضروري و مهم دانست و تصريح كرد: اگر نحوه اداره كردن مدارس هيأت امنايي با نظارت و كنترل دقيق باشد، قطعاً اين مدارس مي توانند با مشاركت خانواده ها، به اهداف مطلوبي در آموزش و پرورش دست پيدا كنند.

فرماندار يزد در پايان خواستار استفاده از نظرات معلمان، خانواده ها و دانش آموزان در راستاي بهبود عملكرد اين مدارس شد و خاطرنشان كرد: واگذاري امور به مردم يك اصلي است كه در تمامي جوامع پذيرفته شده است لذا ضرورت دارد براي ارتقاء سطح بهره وري اين گونه اقدامات ارزيابي و نظارت مستمر انجام شود.