سرپرست فرمانداري يزد خواستار شد؛

لزوم پيگيري شهروندان به هر نوع حيوان گزيدگي / رسانه‌ها در آگاهي بخشي به مردم در خصوص بيماري هاري مشاركت كنند

سرپرست فرمانداري يزد با اشاره به سرايت ويروس هاري به گربه‌ها در يزد گفت: ضروري است شهروندان يزدي هر نوع حيوان گزيدگي را با حساسيت پيگيري كنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ «احمد ترحمي» در نشست بیماری‌های مشترك انسان و حيوان گفت: گسترش انتقال بيماري هاري در بين حيوانات و سرايت آن به «گربه‌ها» زنگ خطر را براي شهروندان يزدي به صدا درآورده است.

سرپرست فرمانداري يزد بابیان اينكه آمار حيوان گزیدگی‌ها در استان يزد متفاوت با نمونه‌های كشوري است اظهار كرد: افزون بر 50 درصد حيوان گزیدگی‌ها در يزد مربوط به گربه‌ها است و به جهت همزيستي گسترده اين حيوان با مردم ضروري است هر نوع گزش با دقت و توجه ویژه‌ای پيگيري شود.

وي ادامه داد: طغيان در انتقال ويروس هاري به ساير حيوانات ازجمله اسب، روباه، گوسفند، شغال، سگ و گربه ضرورت و حساسيت بيشتر شهروندان در مراقبت و ارتباط با حيوانات را می‌طلبد.

اين مقام مسئول هماهنگي بيشتر نمايندگان دولت در ساير شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت: اجراي طرح مشترك و هماهنگ زنده گيري حيوانات در معرض خطر در كنترل شيوع اين ويروس مؤثر است.

لزوم عزم همگاني براي پيشگيري موضوع ديگري بود كه اين مقام مسئول بر آن تأکید كرد و از رسانه‌هاي جمعي خواست تا با آگاهي بخشي به شهروندان و شفاف‌سازی موضوع در حفظ سلامت عمومي مشاركت داشته باشند.

ترحمي تأمین داروي موردنیاز براي کمپ‌های نگهداري حيوانات ولگرد و واكسيناسيون آن‌ها را بااهمیت عنوان كرد و بر لزوم تداوم پروسه زنده گيري، نگهداري، عقیم‌سازی و رهاسازی حيوانات ولگرد تأکید كرد.