لزوم ساماندهی اتباع خارجی مقیم یزد

سید محمد رستگاری فرماندار یزد گفت: اتباع خارجی مقیم یزد باید ساماندهی شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد در نشستی با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان یزد گفت: یکی از اصلی ترین مسائل امروز استان یزد، مسئله اتباع افغانی است.
او افزود: شماری از اتباع خارجی در بخش هایی از بافت تاریخی شهر یزد سکونت یافته و مشکلاتی را برای بافت تاریخی به لحاظ امنیتی به وجود آورده اند.
رستگاری ضمن تاکید بر این مسئله که وضعیت آینده شهر یزد به عملکرد امروز مسئولان بستگی دارد اظهار داشت: برخورد با اتباع  خارجی تا زمانی که درباره دو مسئله اسکان و اشتغال آنها برنامه ریزی لازم نشود، سخت است. وی با اشاره به این مطلب که تصدی بسیاری از غرفه های میوه و تره بار استان و نیز کوره های آجر پزی در دست اتباع افغانی است، تأکید کرد؛ برنامه ریزی لازم برای ساماندهی اتباع خارجی و جلوگیری از تصدی گری آنها در مشاغل مختلف در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول افزود در برخورد با اتباع، فارغ از خلأ قانونی که وجود دارد، پیش از این جدیت لازم صورت نگرفته و مجازاتهایی که اعمال می شود بازدارنده نبوده است.
سید محمد رستگاری در پایان ضمن تاکید بر ضرورت برخورد قاطع و محکم با متخلفان افزود، تخریب و پلمپ بعضی از منازل مسکونی در یکی از مناطق شهر که فعالیتهای مجرمانه و توزیع مواد مخدر در آنجا انجام می شود در دستور کار قرار دارد.
رستگاری همکاری و همراهی شهروندان با مسئولان را برای حل مسئله اتباع، لازم و ضروری دانست.