در جلسه مدیریت بحران شهرستان مطرح شد:

لزوم رفع آب گرفتگی معابر در شهر یزد / مسافران نوروزی به مکان امن هدایت شوند

فرماندار یزد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد،ضمن لزوم رفع آب گرفتگی معابر سطح شهر، اسکان بيشتر مسافران نوروزی در حسینیه ها و سالن های ورزشی و اماکن امن را خواستار شد.

فرماندار یزد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد،ضمن لزوم رفع گرفتگی معابر سطح شهر، اسکان بيشتر مسافران نوروزی در حسینیه ها و سالن های ورزشی و اماکن امن را خواستار شد.  

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، سید محمد رستگاری در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد که به ریاست فرماندار و اعضای این شورا در سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد با اشاره به بارندگی های اخیر و حجم بالای مسافران نوروزی در شهر یزد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و وقوع سیل در چندین استان کشور به ویژه در شمال و استان های همجوار استان یزد، مسافران نوروزی در حسینیه ها و سالن های ورزشی اسکان داده شوند.

فرماندار یزد با بیان این که احتمال بروز حوادث در اثر سیل در شهرستان یزد نیز وجود دارد تاکید کرد: گرفتگی معابر در پی بارندگی های اخیر می تواند مشکلات خسارت باری ایجاد کند. ورود مسافران نوروزی و ترافیک سنگین مانع از امدادرسانی فوری می شود. بنابراین با ادامه یافتن بارندگی ها و ایجاد شرایط اضطراری همه مسئول هستند و دستگاه ها باید با همفکری و همدلی برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ای تلاش کنند.

وی همچنین ادامه داد: بررسی مجدد سیل بندها و رودبندها ضروری است. شهرداری، بخشداری و آتش نشانی نیز درخصوص وضعیت فاضلاب و چاه های جذبی در سطح شهر و تامین امنیت شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.

رستگاری گفت: جمع آوری مسافرین از سطح شهر و پارک ها  و نیز بافت تاریخی باید در اولویت قرار گیرد. آموزش و پرورش نیز درخصوص مدارسی که ممکن است در معرض خطر باشند اقدام کند. همچنین اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد و فرماندهی انتظامی و مسئولان ستاد اسکان در هدایت مسافران نوروزی به مکان امن تدابیر لازم را در نظر بگیرند.  

فرماندار یزد با اشاره به این که تشکیل ستاد بحران و انجام هماهنگی های لازم برای بروز حوادث احتمالی، تجربه ارزشمندی است تصریح کرد: بعد از ایام نوروز با تشکیل یک جلسه، شرایط این ایام ارزیابی و نتایج حاصل از آن برای سال های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.