فرماندار يزد تأکید كرد:

لزوم انجام مراقبت‌های بهداشتي در مدارس با همكاري والدين

فرماندار يزد در جلسه شوراي آموزش‌وپرورش شهرستان يزد با ضروري خواندن همكاري اوليا و مربيان در مباحث بهداشتي؛ بر همكاري والدين با مسئولان مدارس تأکید كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، دويست و سی‌امین نشست شوراي آموزش‌وپرورش شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون تربیت‌بدنی اداره كل آموزش‌وپرورش استان، مسئولان مرکز بهداشت شهرستان و ساير اعضاي اين شورا با موضوع مراقبت‌های بهداشتي و درماني در مدارس تشكيل شد.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه با اشاره به پيشنهاد يكي از اعضاي شورا مبني بر مشاركت پزشكان متخصص در بحث‌های بهداشتي و درماني مدارس گفت: شايسته است مقدماتي آماده شود تا پزشكاني كه علاقه‌مند به ارائه خدمات پزشكي و درماني افتخاري هستند با حضور در مدرسه زمان تحصيل خود به اين خدمت خداپسندانه اقدام كنند.
فرماندار يزد با اشاره به اينكه پيشگيري اهميت ویژه‌ای نسبت به درمان دارد؛ تأکید كرد: پيشگيري در مقايسه با درمان هزینه‌های كمتري را به جامعه متحمل می‌کند و ضريب موفقيت بيشتري دارد.
رئيس شوراي آموزش‌وپرورش شهرستان يزد تصريح كرد: لازم است بهداشت رواني دانش آموزان موردتوجه بيشتر اوليا و مسئولان مدرسه قرار گيرد تا با برنامه‌ریزی بهتر و بيشتر در اين زمينه اقدامات پيشگيرانه انجام پذيرد.
سالاري در ادامه به طرح «صبحانه سالم» در مدارس اشاره و ابراز اميدواري كرد تا با همكاري مسئولان آموزش‌وپرورش و مركز بهداشت شهرستان مقدمات اجراي اين طرح در مدارس آماده شود.
فرماندار يزد در پايان خواستار همكاري بیش‌ازپیش مركز بهداشت شهرستان با مناطق سه‌گانه آموزش‌وپرورش شد.
گفتني است در ابتداي اين جلسه هريك از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهاد‌های خود در رابطه با موضوع جلسه پرداختند.