سرپرست فرمانداري يزد عنوان كرد؛

لازمه بهبود كيفيت توليد، ارتباط مستمر دانشگاه با صنعت است

سرپرست فرمانداري يزد در آيين تكريم و معارفه رئيس دانشگاه پيام نور استان يزد جلب اعتماد كارآفرينان از دانشگاه را بااهمیت برشمرد و لازمه بهبود كيفيت توليد را ارتباط مستمر دانشگاه با صنعت دانست.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ «عباس حيدري» در آيين تكريم و معارفه رئيس دانشگاه پيام نور استان يزد نقش و جايگاه دانشگاه و دانشجويان را در رشد و پيشرفت متوازن و همگون كشور بااهمیت دانست.

سرپرست فرمانداري يزد در اين مراسم كه با حضور معاونين فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي دانشگاه پيام نور كشور برگزار شد تعداد مقالات و پژوهش‌های علمي اساتيد و دانشجويان استان يزد را در سطح مطلوبي برشمرد و اظهار كرد: ضروري است اين منابع علمي در مسير کارآفرینی و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان قرار گيرد تا منتج به پويايي در اقتصاد كشور شود.

وي با اشاره به ابراز تمايل صنعتگران به تغيير و بهبود فنّاوری توليد در جهت كسب رضايت حداكثري مصرف‌کنندگان گفت: اكنون بهبود زیرساخت‌های توليد نيازمند ايجاد ارتباط گسترده‌تر دانشگاه با صنعت است و تحقق و تداوم اين ارتباط، بستگي به ميزان اعتماد و جلب نظر صنعتگران از دانشگاه دارد.

حيدري عدم تطابق رشته تحصيلي با نياز جامعه را به‌عنوان يكي از علل افزايش نرخ آمار بيكاري استان برشمرد و بر ضرورت تغيير رشته‌های تحصيلي متناسب با نياز جامعه تأکید كرد.

اين مقام مسئول لزوم مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها را يادآور شد و افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند با آموزش مهارت‌های زندگي به دانشجويان زمينه كاهش بسياري از آسیب‌های اجتماعي را در جامعه فراهم آورند.

در ادامه اين مراسم از خدمات چهارساله «سعيد عابسي» قدرداني و «سيد ولی‌الله ميرحسيني» به‌عنوان رئيس جديد دانشگاه پيام نور استان معارفه شد.

گفتني است در دانشگاه پيام نور افزون بر 500 هزار دانشجو با 14 هزار استاد مشغول به تحصيل و تدريس می‌باشند.