با حضور استاندار و فرماندار یزد صورت گرفت :

آئین افتتاحیه واحد پرورش شتر «یزد دام کهن دژ»

استاندار یزد گفت: حمایت از تولید ملی و پرورش همه توانمندی های کشاورزی، دامداری و صنعتی که در کشور وجود دارد، رمز موفقیت اقتصادی است و باید در این راستا حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در آئین افتتاحیه واحد پرورش شتر «یزد دام کهن دژ»، به ضرورت توجه ویژه به اقتصاد کویر اشاره کرد و گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد مبنی بر تهدید بودن کویر، اما کویر یک فرصت و مزیتی بزرگ است.
وی در ادامه اجرای «پروژه های پرورش شتر» را یکی از مسائل مورد پیگیری توسط سازمان جهاد کشاورزی؛ با همکاری بخش خصوصی عنوان کرد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: توسعه صنعت پرورش شتر علاوه بر تقویت چرخه امنیت غذایی در کشور، ارزش افزوده بسیاری خوبی را ایجاد می کند.

​​​​​​​فرماندار یزد نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: یک واحد پرورش شتر با زیربنای هزار و دویست و مساحت چهار هزار متر مربع با صرف صد میلیارد ریال اعتبار، اشتغالزایی ۶ نفر مستقیم و ۲۰ نفر غیرمستقیم در روستای فهرج افتتاح شد.

شایان بذکر است که واحد پرورش شتر «یزد دام کهن دژ» با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ایجاد شده و زمینه اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم 26 نفر را فراهم کرده است.

 

عکس ها : ایرنا یزد ، روابط عمومی استانداری یزد ، روابط عمومی فرمانداری یزد