سرپرست فرمانداري يزد؛

فعالیت‌ اداره ثبت‌احوال، نمود بارز دولت الكترونيك است

در آستانه یک صدمین سال تأسیس ثبت‌احوال، سرپرست فرمانداري يزد و معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي وي از اداره ثبت‌احوال و پايگاه ثبت اطلاعات و صدور شناسنامه و همچنين مجلد ثبت كل وقايع بازديد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ سرپرست فرمانداري يزد در آستانه یک صدمین سال تأسیس ثبت‌احوال با همراهي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي از اداره ثبت‌احوال و پايگاه ثبت اطلاعات و صدور شناسنامه و همچنين مجلد ثبت كل وقايع بازديد كرد.

«عباس حيدري» بابیان اينكه ثبت دقيق اطلاعات مانع سوءاستفاده می‌شود اظهار كرد: امروزه اداره ثبت‌احوال به‌عنوان یک سیستمی منظم و پویا توانسته است در تحقق اين مهم عملكرد مطلوبي داشته باشد.

وي فعالیت‌های اداره ثبت‌احوال در كشور را نمود بارز دولت الكترونيك دانست و گفت: خوشبختانه با عملكرد مناسب در قالب دولت الكترونيك ضمن تسهيل خدمات، زمان و سرعت رسيدگي و پاسخگويي به مراجعین کاهش‌یافته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان يزد نيز با اشاره به فرآيند تبادل الكترونيكي اطلاعات از سال 95 گفت: از آغاز اين طرح كليه ثبت اطلاعات فوتي و تولد به‌صورت لحظه‌ای انجام و آمار آن از طريق پرتابل اين سازمان قابل‌دسترس است.

«محمدعلی مكرمي» ادامه داد: در همين راستا و به جهت كاهش رفت‌وآمد شهروندان از ابتداي سال 98 كليه شناسنامه‌های صدوري براي خانواده‌ها از طريق پست ارسال خواهد شد.

وي دیر ثبتی ازدواج و طلاق را از اشكالات ثبت‌احوال برشمرد و خاطرنشان كرد: با پیگیری‌های انجام‌شده روند ثبت الكترونيكي اين حوزه نيز طي سال آتي تسهيل خواهد شد.