به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ،‌ محمود شاکری شمسی در این دیدار با اشاره به نزدیک شدن به ماه پر خیر و برکت رمضان گفت: در راستای تنظیم بازار باید تمهیدات لازم از سوی دستگاههای ذیربط به ویژه سازمان صنعت ، معدن و تجارت در نظر گرفته شود تا کالاهای اساسی و اقلام مصرفی مورد نیاز خانوارها با قیمت مناسب و به میزان کافی در اختیار مردم قرار گیرد.

فرماندار با تأکید بر برخورد جدی و قانونی با اخلال گران بازار و گرانفروشان اظهار داشت: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان سال جاری با تمهیدات اندیشیده شده و ذخیره سازی که به عمل آمده ، بازار عرضه و تقاضا از ثبات و آرامش بسیار خوبی برخوردار بوده و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان عزیز و ارجمند وجود ندارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در چند نقطه از شهر خاطر نشان کرد: ایجاد نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا می تواند در تنظیم بازار و ثبات قیمت ها مؤثر باشد.

در ادامه رحیمی ضمن ارائه گزارشی از میزان ذخیره سازی برخی از کالاها گفت: خوشبختانه در سالجاری با اقدامات خوبی که از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام شده است ، بیش از میزان تقاضا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ذخیره شده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان اعلام کرد: به منظور تشدید نظارت بر عرضه کالا و نیز در راستای ثبات قیمت و تنظیم بازار گشت های ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ 1/4/93 راه اندازی شده است.

رحیمی در پایان اضافه کرد: در چند روز گذشته در کمیسیون نرخ گذاری شهرستان حداکثر نرخ زولبیا، بامیه و گوشه فیل در شهرستان یزد به شرح ذیل اعلام شد:

1-ممتاز 130 هزار ریال حداکثر برای چهار واحد

2- درجه یک 85 هزار ریال حداکثر برای 12 واحد

3- مرغوب 65 هزار ریال برای بقیه واحدها

شایان ذکر است در این دیدار رحیمی معاون بازرگانی داخلی و زارع معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان ارائه نمودند.