به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، عزيزالله سيفي ظهر امروز در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با اشاره به سفر رئيس جمهور به استان يزد اظهار داشت: حضور گسترده مردم در استقبال از رئيس جمهور مردمي، نشان داد اين نظام يك نظام مردمي است و مردم هركجا كه احساس كنند بايد در صحنه باشند، به ميدان مي‌آيند و هر بار با حضور عظيم خود با آرمان‌هاي امام (ره) و مقام معظم رهبري تجديد بيعت مي‌كنند.
وي كه به مناسبت هفته شوراهاي آموزش و پرورش با خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي استان يزد گفت‌وگو مي‌كرد، افزود: مردم يزد با استقبال بي‌نظير از مهمان عزيز خود به خوبي ميزباني كردند و يك روز به ياد ماندني ديگر را براي تاريخ يزد رقم زدند.
فرماندار يزد، مصوبات استاني هيئت دولت براي استان يزد را بسيار خوب ارزيابي كرد و بيان داشت: تمام اين مصوبات در قالب يك برنامه فرهنگي بوده و اميدواريم با اجرايي شدن 260 مصوبه هيئت دولت، زمينه رشد بهتر و توسعه بيشتر استان يزد فراهم شود.
وي با اشاره به اينكه در بيشتر اين مصوبات، آموزش و پرورش استان و شهرستان يزد ده‌ها برنامه و طرح ارائه داده است، عنوان كرد: 40 درصد اعتبارات مصوبات فرهنگي، سرمايه‌اي است كه براي پروژه‌هاي عمراني تعريف شده كه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد پيشنهاد ساخت 50 سالن ورزشي، 12 استخر، 12 زمين چمن مصنوعي و ساخت، تجهيز و تعمير 250 كتابخانه را در زير پروژه اين مصوبات ارائه كرده است.
رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد ادامه داد: كل اعتبار در نظر گرفته شده براي اجراي مصوبات فرهنگي مبلغ 17 ميليارد و 500 ميليون تومان بود كه در جلسه هيئت دولت با پيشنهاد مسئولان استان و نظر مساعد رئيس جمهور اين مبلغ به 25 ميليارد تومان افزايش يافت.
سيفي با اشاره به برنامه‌ها و مصوبات شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد بيان داشت: اين شورا تاكنون 64 مصوبه داشته كه از اين تعداد، 55 مصوبه اجرايي شده است و با تشكيل شوراي آموزش و پرورش شهرستان، بسياري از مشكلات آموزش و پرورش رفع شده است.
وي رتبه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد را رتبه دوم استان اعلام كرد و افزود: اين شورا پس از شوراي اردكان در رتبه دوم است و شوراهاي شهرستان‌‌هاي ميبد و صدوق نيز در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.
فرماندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود در مورد بسته‌هاي حمايتي در اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: اين قانون در آموزش و پرورش نيز به خوبي اجرا شده و بسته‌هاي حمايتي در اختيار مدارس قرار گرفته است.
وي ادامه داد: به ازاي هر واحد كلاس درس، مبلغ 27 تا 40 هزار تومان و به طور متوسط مبلغ 270 تا 400 هزار تومان به حساب مدارس واريز شده است.
سيفي، مشاركت مردم در آموزش و پرورش، تمركززدايي از مركز و تنفيذ اختيار و تشكيل كارگروه‌هاي فرهنگي، عمراني و آموزشي را از جمله اهداف اين شورا اعلام كرد و ادامه داد: توجه به فضاهاي استاندارد آموزشي، فرهنگ‌سازي براي مشاركت بيشتر مردم در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌هاي آموزش و پرورش، نظارت بر مدارس مشاركتي و غيرانتفاعي و برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت دانش‌‌آموزان از جمله برنامه‌ها و چشم‌اندازهاي شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد است.