فرماندار يزد ؛

فرماندار يزد از اعضاي ستاد خدمات سفر شهرستان تقدير و تشكر كرد

جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان یزد به ریاست «مصطفي سالاري» فرماندار يزد و با حضور معاون برنامه ريزي اداري و مالي فرماندار يزد و ساير اعضای این ستاد تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، «فرماندار يزد » در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان یزد ضمن تقديراز فعاليتهاي اثربخش  اين ستاد در ايام تعطيلات نوروزي سال 1397 ، اظهار داشت: تفاوت محسوسي در فضاسازيها و خدمات رساني مناسب و رضايت بخش براي شهروندان عزيز و مسافران گرامي در نوروزي كه گذشت از جانب تمامي دستگاه هاي خدمات رسان شاهد بوديم . بازتابهاي جزئي آن در سطح شهرستان يزد نشانگر اين واقعيت بوده و قابل تقدير و تحسين است.

فرماندار یزد با ابراز اميدواري بر تداوم اين فعاليتهاي شايسته در ستاد تابستاني خدمات سفر و رقم زدن تابستاني متفاوت با برنامه ريزي صحيح و به موقع دستگاه هاي خدمات رسان ستاد ، خاطرنشان کرد: لازم است علاوه بر برنامه هاي فرهنگي و گردشگري ، برنامه هايي در راستاي مديريت مصرف آب نيز انديشيده شود تا با صرفه جويي و فرهنگ سازي استفاده صحيح از آب ، مشكلات احتمالي اين حوزه نيز مرتفع گردد.

وی خواستار شد برنامه ريزيهاي ستاد به گونه  اي باشد تا بانك اطلاعاتي مناسب براي مسافران در ورودي هاي شهر در نظر گرفته شود و از تجارب استانهاي مجاور از جمله استان فارس در اين خصوص نيز بهره برداري گردد.

سالاري  با تأکید به اینکه كمپ هاي كويرنوردي و گردشگري نيازمند مديريت و نظارت بهتري هستند ، افزود: خانه هاي مسافر نيز ضمن نظارت و لزوم برخورد مناسب با متخلفين ، نيازمند مشاوره و همراهي دستگاه هاي دولتي براي ارائه خدمات مناسب به گردشگران هستند.

 در بحث تبليغات محيطي نيز علاوه بر شناساندن اماكن تاريخي و مذهبي، با توجه به پيش رو بودن تابستان و ماه محرم الحرام ، پيشينه تاريخي و معنوي يزد در مراسمات اين ايام نيز در سطح قابل قبولي اطلاع رساني گردد.

فرماندار یزد در ادامه الزامات اجرايي دستگاههاي خدمات رسان عضو ستاد را بيان و مصوب كرد از جمله : در خصوص مسايل ايمني ، امنيتي،ترافيكي،حمل و نقل عمومي ، اسكان ، زيارتگاه ها و اماكن و بقاع متبركه،محوطه هاي تاريخي و مناطق گردشگري ، نمايشگاه ها و بازارچه ها ، نظارت لازم در حوزه سلامت و بهداشت ، نظارت بر مراكز بين راهي ، نظارت بر عملكرد دفاتر خدماتي گردشگري و اماكن تاريخي ، پيش بيني پاركينگ ونظافت و زيباسازي سطح شهر، الزاماتي را مصوب و كليه دستگاه هاي عضو ستاد را به تعامل و مديريت صحيح و دلسوزانه در حوزه اجرايي خود دعوت نمود تا به واسطه عملكرد آنها بستر و شرايط مطلوب در راستاي گذران تابستاني متفاوت براي مسافرين و شهروندان فراهم آيد.

فرماندار يزد در پايان تمامي مديران حاضر در جلسه را به به بازنگري مستمر قوانين و مقررات و وظايف دستگاه هاي متبوع خود دعوت كرد تا مبادا به واسطه درجه اهميت قوانين و وظايف سازماني، برخي وظايف و قوانين از ديده پنهان بمانند و يا به درستي اجرايي نگردند.