به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، فرماندار یزد در حاشیه افتتاح نمایشگاه «دستاوردهای اقتصاد مقاومتی» ضمن تبریک هفته بسیج وگرامیداشت یاد امام وشهدا و به ویژه شهدای بسیجی اظهار داشت: نمایشگاه «دستاوردهای اقتصاد مقاومتی» نمادی قابل توجهی از حاصل تلاش بسیجیان  را در عرصه  فرهنگ واقتصاد به نمایش گذاشته شده است که در راستای آگاهی بخشی از  جنگ اقتصادی وفرهنگی دشمنان به مردم برپا شده است.

 محمود شاکری شمسی با اشاره به  نامگذاری سال جاری به «سال اقتصاد وفرهنگ  با عزم ملی و مدیریت جهادی» تاکید کردبخش دجال واره یکی از عمده بخش هایی است که برای  هشدار به خانواده ها از خطرات شبکه های ماهواره ای  وایمن سازی آنان در این جنگ نابرابر فرهنگی ایجاد شده است.

فرماندار عرصه محصولات  کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای خانواده ها دانست و گفت: نمایش و عرضه  کتاب برای سنین مختلف کار بسیار ارزشمندی است  که ضروری است خانوده ها به ویژه نسل جوان و نوجوان از این فرصت استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه«اقتصاد مقاومتی در شرايط فشار و تحريم، و خصومت های شديد تعيين كننده رشد و شكوفايی كشوراست» بیان کرد: طرح های اقتصاد مقاومتی همواره مصون از افت خیزهای دنیا است و باعدم وابستگی بیشترین خروجی را برای رشد اقتصادی در پی دارد.

شاکری شمسی خاطر نشان کرد: مسئولان عالی نظام و مجلس شورای اسلامی قطعاً باید نسبت به این موصوع توجه ویژه ای داشته باشند و با تصویب و اجرای قوانین مرتبط در این امر مهم گام بردارند و همچنین قوه قضاییه که باید شرایط را مهیا کنند.

فرماندار در بازدید از بخش اقتصادی و تولید محصولات در عرصه های مختلف توسط بسیجیان گفت: خانواده های یزدی در عرصه اقتصادی  زبانزد هستند چرا که آنان  از خصلت فرهنگی اقتصادی فکر کردن؛ کار کردن و هزینه کردن را از بهره مندند.

این مقام مسئول معضل مصرف بیش از حد و اسراف گرایی را تهدیدی برای خانواده های امروزی بیان کرد و گفت:خانواده ها موظفند تا با توجه به  تاکیدات دین مبین اسلام در دوری از آن ، فرزندان را از سنین کودکی آموزش دهد تا هزینه های خود را کنترل  و از اسراف پرهیزکنند.

 وی در ادامه با تأکید بر انتصاب مدیران بسیجی در استان اظهار داشت: بسیج برخاسته از آحاد مردمی است که از دسته بندی های گروهی وسیاسی فارغ است.

محمود شاکری شمسی در پایان  با اشاره به اینکه یک بسیجی با کمترین دستمزد وکمترین نفع بیشترین راندمان را خواهد داشت افزود: یک مدیر بسیجی با بهره گیری از این مهم اثرات عظیمی را در مجموعه خود ایجاد خواهد کرد.