فرماندار يزد خواستار شد؛

ضرورت پیشگیری و ترویج آموزش های همگانی به شهروندان پیش از وقوع حادثه

فرماندار يزد گفت: بايد آموزش هاي لازم در زمينه اطفاي حريق به خانواده ها ارائه شود تا در كمترين زمان ممكن از بروز حوادث احتمالي جلوگيري شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ " محمود شاكري شمسي " در جمع پرسنل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري يزد كه معاون فني و امور عمراني فرمانداري، مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري و جمعي ديگر از مسئولين نيز حضور داشتند با تبريك 7 مهرماه روز آتش نشاني و ايمني اظهار داشت: آتش نشانان افرادي هستند كه در مواقع ضروري خود را به قلب بحران مي زنند تا بتوانند جان همنوعان خود را كه درگير مسائل و مشكلات هستند نجات دهند.

فرماندار يزد افزود: سياست سازمان شهرداري ها و دهياري ها و معاونت هماهنگي امور استانداري بر اين است تا افرادي كه به مجموعه سازمان آتش نشاني اضافه مي شوند افرادي باشند كه به لحاظ ذهني از بهره هوشي بالا و به لحاظ جسماني از توانايي هايي بسيار خوبي برخوردار بوده تا در مواجهه با بحران ها بتوانند جان افراد را نجات دهند.

وي در ادامه با اشاره به رويكرد سازمان آتش نشاني در جذب نيروهاي جوان و توانمند در عرصه آتش نشاني تصريح كرد: در دوره مديريت جديد سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بر استفاده از تجهيزات مدرن، آموزش، تقويت نيروي جسماني و ... تأكيد شده است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با مهم دانستن بحث زمان در بحران ها و شرايط حساس خاطرنشان كرد: اگر در زمان مناسب بهترين اقدام صورت پذيرد،‌ قطعاً تلفات جاني و مالي در هر حادثه اي به حداقل خواهد رسيد.

وي خواستار توجه به بحث آموزش همگاني شد و گفت: بايد آموزش هاي لازم در زمينه اطفاي حريق به خانواده ها ارائه شود تا در كمترين زمان ممكن از بروز حوادث بسيار جدي جلوگيري شود.

" شاكري شمسي " با اعلام اينكه خوشبختانه ميانگين زمان رسيدن مأموران آتش نشاني به محل وقوع حادثه به استانداردهاي جهاني نزديك شده است افزود: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تلاش هاي انجام شده اين زمان در چند سال گذشته از 5 الي 6 دقيقه به سه دقيقه و 30 ثانيه كاهش پيدا كرده است.

فرماندار يزد بافت شهر يزد را اسنثنائي توصيف كرد و اظهار داشت: بخشي از شهر يزد داراي بافت تاريخي با ويژگي هاي خاص خود است و بخشي ديگر داراي بافت جديد شهري و ساختمان هايي با ارتفاع بلند كه براي حضور مأموران آتش نشاني نيازمند تجهيزات و امكانات متناسب با آنها مي باشد.

بي تدبيري حاكمان سعودي در فاجعه منا به واضح است

" شاكري شمسي " در بخشي ديگر از سخنان خود با تسليت جان باختن تعدادي هموطنان عزيزمان در صحراي مني در روز عيد قربان اظهار داشت: بي تدبيري حاكمان سعودي در اين فاجعه بزرگ به وضوح روشن است.

فرماندار يزد افزود: در اربعين سال گذشته با مديريت هماهنگ و منسجمي كه وجود داشت بيش از 20 ميليون زائر حرم مطهر امام حسين (ع) عليرغم تهديدات گروهاي تروريستي و تكفيري كمترين مشكلي براي اين زوار به وجود نيامد در حالي كه كشور عربستان سعودي كه ادعا خادمي حريمين شريفين را دارد به سهل انگاري و بي تدبيري ، مسبب به وجود آمدن فاجعه بزرگ مني و جان باختن بيش از 4 هزار حاجيان شد.

" شاكري شمسي " همچنين گفت: متأسفانه امروز حكام سعودي به دنبال تحميل جنگ بر ملت هاي مظلوم يمن و بحرين و پرورش نيروهاي سلفي و تكفيري نظير داعش هستند كه اين خود نيز صلاحيت آنها را در خدامي حريمين شريفين از بين برده است.