معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد تأكيد كرد؛

ضرورت رعايت نكات بهداشتي در هنگام ورود حجاج به استان

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در مواجهه با حجاج بازگشته از عربستان به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌جلسه فوق العاده شوراي بهداشت شهرستان يزد به منظور در نظر گرفتن رعايت نكات بهداشتي در هنگام ورود حجاج بيت الله الحرام به استان به رياست معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد تشكيل شد.

" محمد علي جعفري " در اين جلسه با گراميداشت ياد وخاطره تمامي جان باختگان حادثه منا به ويژه سه تن از عزيزان يزدي اظهار داشت: متأسفانه به علت بي تدبيري و سوءمديريت حكام سعودي نزديك به پنج هزار نفر از زائرين بيت الله الحرام جان خود را از دست دادند.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با اشاره به بازگشت حجاج يزدي از روز چهارشنبه مورخ 22 مهرماه افزود: از حجاج انتظار می‌رود که در صورت داشتن علائم مشکلات تنفسی، تب، سرفه و تنگی نفس، مراتب مشکلات را خود به مراقبان و مسئولان مربوطه اطلاع دهند تا اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شود.

وي با اعلام اينكه ویروس " مرس " در عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از یک سال گذشته شناسایی شده است خاطرنشان كرد: اقدامات لازم برای جلوگیری و مقابله با ابتلاء حجاج به این بیماری بايد انجام شود.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد تأكيد كرد: مناسک حج با حضور افراد با قومیت ها و ملیت‌های مختلف بوده که در این میان با توجه به شیوع بیماری هاي واگيردار رعایت نکات بهداشتی امری ضروری است و باید حجاج به این مهم دقت‌نظر داشته باشند.

" جعفري" در پايان تصريح كرد: مركز بهداشت شهرستان باید با توزیع بروشورهایی خطر ابتلا به بيماري هاي واگيردار و ضرورت رعایت نکات بهداشتی را به زائران گوشزد کند، تا بتوان مانع از ورود این بیماری ها به کشور شد.