سرپرست فرمانداري يزد تأکید كرد؛

ضرورت برگزاري کارگاه‌های مهارت محور براي جوانان مناطق محروم يزد

سرپرست فرمانداري يزد در ديدار مدیرکل فني و حرفه استان با وي بر لزوم برگزاري دوره‌های مهارتي مبتني بر نياز جامعه تأکید كرد و برگزاري کارگاه‌های مهارت محور براي جوانان مناطق محروم شهرستان يزد را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ مدیرکل فني و حرفه استان پيش از ظهر امروز با سرپرست فرمانداري يزد ديدار و در خصوص مشكلات و موانع اين مجموعه با وي گفتگو كرد.

«عباس حيدري» در اين ديدار كه معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداري نيز حضور داشت بابیان اهميت و رابطه مستقيم مهارت‌آموزی و كارآفريني اظهار كرد: فني و حرفه‌ای می‌تواند با شناخت دقيق از نياز جامعه و فراهم‌سازی بستر مناسب در زمينه آموزش جوانان جوياي كار نقشي مؤثر ايفا كند.

سرپرست فرمانداري يزد لزوم توجه به مناطق محروم را مورد تأکید قرار داد و افزود: ضروري است با شناخت دقيق از ظرفیت‌های موجود و كسب آگاهي از وضعيت اين مناطق نسبت به برگزاري کارگاه‌های مهارت محور براي جوانان اقدام كرد.

مدیرکل فني و حرفه‌ای استان يزد نيز مهم‌ترین دليل افزايش آمار بيكاري در يزد را تغيير فرهنگ كار دانست و عرضه داشت: متأسفانه در حال حاضر برخي از کلاس‌های آموزشي مهارت محور فني و حرفه‌ای كه در گذشته طرفداران بسياري داشته اكنون با حضور افراد اندكي تشكيل می‌شود.

«علی آقا افضلی» با اشاره به برگزاري دوره‌های آموزشي براي بيش از 400 حرفه در اين مركز ابراز داشت: اداره كل فني و حرفه‌ای استان يزد قراردادهای متعددي با صنايع بزرگ دارد و بر اساس همين نیازها اقدام به برگزاري دوره‌های آموزشي كرده است.

وي از واگذاري کارگاه‌های بلااستفاده به بخش خصوصي خبر داد و گفت: در راستاي افزايش مشاركت و بهره‌مندی از ظرفيت بخش خصوصي به علاقه‌مندانی كه تمايل دارند در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری كنند مجوز آموزش داده خواهد شد.