فرماندار يزد در جمع دبيران دبيرستان نمونه ملك ثابت مطرح كرد؛

ضرورت برنامه ريزي در راستاي توانمند ساختن دانش آموزان در عرصه هاي مختلف

فرماندار يزد گفت: بحث ارتقاء توانمندي هاي دانش آموزان يزدي و آماده نمودن آن ها براي قبول مسئوليت در آينده بايد از اولويت هاي مهم مدارس باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست شوراي دبيران دبيرستان نمونه ملك ثابت يزد با حضور فرماندار، مديركل آموزش و پرورش، عضو شوراي اسلامي شهر يزد، جمعي از مسئولين، پيشكسوتان و معلمين اين مدرسه برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين نشست با ابراز خوشحالي از حضور در جمع فرهنگيان و با تقدير و تشكر از اقدامات صورت گرفته شده در اين مدرسه اظهار داشت: موفقيت هاي دبيرستان نمونه ملك ثابت در زمينه هاي مختلف نشان از هوشمندي و تدبير كادر مديريتي مدرسه و تلاش معلمين است.

فرماندار يزد با بيان اينكه دبيرستان هاي شبانه روزي علاوه بر وظايف ساير مراكز آموزشي بايد به دنبال پر نمودن وقت دانش آموزان در مابقي اوقات شبانه روزي باشند افزود: در اين مدارس از وظايف خانواده ها كاسته شده و مدارس بايد به لحاظ پرورشي و تربيتي برنامه هايي را براي دانش آموزان تدوين نموده و اجرا كنند.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با اشاره به 21 سال صدرنشيني دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري افزود: اين صدرنشيني پياپي موجب افتخار و مباهات هر يزدي است و اما موضوعي كه بايد در كنار اين موفقيت مدنظر قرار گيرد بحث ارتقاء توانمند سازي دانش آموزان و آماده نمودن آن ها براي قبول مسئوليت در آينده است.

وي با تأكيد به اينكه شهرستان يزد در آينده نيازمند مديران متعهد و متخصص است خاطرنشان ساخت: شهرستان يزد به لحاظ صنعتي،‌ گردشگري و درماني داراي ظرفيت هاي قابل توجهي است، كه ضروري است براي تقويت اين ظرفيت ها در آينده، از هم اكنون دانش آموزان در زمينه هاي مختلف مهارت هاي لازم را كسب نمايند.

" شاكري شمسي " همچنين اضافه كرد: متآسفانه علي رغم تأكيدات دين مبين اسلام و احاديث و روايات ائمه معصومين موضوع معرفي كتاب در بسياري از ابعاد زندگي مغفول مانده است، كه بايد براي رفع اين مشكل به هر بهانه اي كودكان، نوجوانان و جوانان را به خواندن كتاب تشويق و ترغيب نماييم.

فرماندار يزد در پايان از آمادگي كامل فرمانداري يزد براي مرتفع نمودن مسائل مراكز آموزشي خبر داد و تصريح كرد: مي توان با تعامل بين بخشي و استفاده از امكانات و خدمات دستگاه هاي دولتي و بخش خصوص بخش قابل توجهي از مسائل و مشكلات مدارس را مرتفع نمود.