معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تأکید کرد:

ضرورت انتقال مسائل و مشکلات دانش آموزان به مدیران استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: ضروری است دانش آموزان نخبه بتوانند مسائل و مشکلات خود را به مدیران استان منتقل کنند تا شکاف به وجود آمده میان این دو قشر ترمیم شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، نشست مشترک شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان، فرماندار یزد، مدیرکل آموزش و پرورش استان، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

 " محمد علی طالبی " در این نشست با تقدیر از تلاش و افتخار آفرینی این دانش آموزان، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش اظهار داشت: بیان مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهایی به منظور رفع آنها از سوی دانش آموزان ارزشمند است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری در 22 سال گذشته افزود: متأسفانه در سال های گذشته با بررسی روند مهاجرت در استان شاهد این هستیم که افراد کم سواد وارد استان شده و در مقابل نخبگان و باسوادانی که آموزش و پرورش استان برای آنها سرمایه گذاری کرده اند به خارج از استان مهاجرت کرده اند.

وی خواستار توجه جدی این نوع آسیب ها شد و گفت: شرایطی را کنکور سراسری در جامعه ایجاد کرده است دانش آموزان را تک بعدی پرورش داده و از توانمند ساختن دانش آموزان در ابعاد دیگر جلوگیری می کند.

" طالبی " بر ضرورت بهره گیری از این استعدادها ، برای توسعه استان تأکید کرد و ابراز داشت: باید آموزش و پرورش زمینه ای را فراهم سازد تا دانش آموزان نخبه بتواند مسائل و مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و این شکاف به وجود آمده میان مدیران و جامعه دانش آموزی توانمند ترمیم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان یزد تصریح کرد: اگر فعالیت ها را در قالب یک کارگروه و ساختار تعریف کنیم، قطعاً اقدامات پایدار تر خواهد بود و به نتایج مطلوب تری می رسیم.

" طالبی " خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه مدیریت ارشد استان نسبت به دانش آموزان نخبه، راهکارهایی به منظور استفاده از توانمندی  و ظرفیت اداری و غیر اداری در راستای حمایت همه جانبه از نخبگان و دانش آموزان المپیادی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز دراین نشست با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش و تقدیر از همه کسانی که با تعامل ، همفکری و همراهی برای فراهم آوردن زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان استان تلاش می کنند تقدیر کرد.

"احمد شیرزاد" شورای آموزش و پرورش را والاترین اتاق فکر آموزش و پرورش خواند وافزود: بسیار خوشحالیم که نشست امروز شورای آموزش و پرورش به ارائه نقطه نظرات دانش آموزان نخبه یزدی اختصاص یافته است.

گفتنی است در ابتدای این نشست   12 نفراز دانش آموزان نخبه استان در رشته های المپیاد های علمی ، جشنواره جوان خوارزمی و مسابقات بین اللملی با شور و شوق وصف ناشدنی  به طرح دیدگاههای خود در مورد وضعیت و جایگاه علمی استان ، مسائل و مشکلات پیش رو ، نحوه فعالیت دانش آموزان درعرصه های علمی پرداختند و با ارائه راهکارها و نظرات خود خواستار فراهم آوردن زمینه رشد و شکوفائی استعدادهای دانش آموزان در رشته های مختلف المپیاد علمی و جشنواره های بین اللملی از جمله جشنواره جوان خوارزمی شدند .