فرماندار یزد درجلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان یزد تاکید کرد:

ضرورت احیای مسیل اصلی و رودخانه اصلی شهر یزد وهدایت روان آب ها به خارج از شهر و عدم ورود به شبکه فاضلاب

فرماندار یزد گفت: تقویت و بازنگری سیل بندها و راه های روستایی که در معرض سیل قرار می گیرند باید مورد توجه جدی باشد همچنین ضرورت هدایت روان آب ها به خارج از شهر و عدم ورود روان آب به شبکه فاضلاب و احیای مسیل اصلی و رودخانه اصلی شهر یزد مورد تاکید است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه  ستاد مدیریت بحران شهرستان یزد با حضور اعضای ستاد همچون شهردار یزد، مدیران شهرداری های مناطق و شهرهای حمیدیا و زارچ و بخشداران شهرستان  در اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد برگزار شد.
"سید محمد رستگاری" در این جلسه اظهارداشت : تقویت و بازنگری سیل بندها و راه های روستایی که در معرض سیل قرار می گیرند باید مورد توجه جدی باشد.

فرمانداریزد افزود: با توجه به اینکه پس از خشکسالی های متمادی در یزد شاهد بارش های زیاد باران هستیم، احتمال خرابی برخی منازل در شهرها هم مانند روستاها وجود دارد، لذا شهرداری در برنامه ریزی و اطلاع رسانی همکاری نماید تا مردم خانه های خود را بیمه کنند.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه بخشی از روان آب ها وارد شبکه فاضلاب می شود و گزارشاتی پیرامون شبکه اصلی فاضلاب یزد هم بیان شد که باید سعی شود به علت محدودیت حجم شبکه فاضلاب، روان آب ها به سمت مسیل اصلی یا چاه های جذبی هدایت شوند.
وی با اشاره به میزان آمادگی شهرستان و شهر یزد در مقابل حوادث به ویژه بروز سیل احتمالی افزود: اقداماتی که هفته گذشته برای مقابله با بارندگی ها و آبگرفتگی خیابان انجام شده مورد تحلیل قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف شناسایی شود.
رستگاری بیان کرد: طی چند سال گذشته اقدامات خوبی توسط شهرداری ها مانند لوله گذاری، حفر کانال های مورد نیاز و چاه های جذبی انجام شده است ولی برخی کامل نبود ه و مشکلاتی داشته که بررسی  آنها مورد تاکید است .
وی تصریح کرد: با توجه به پیوستگی شهرهای شهرستان یزد تقویت مدیریت بحران شهرستان یزد، امداد رسانی دستگاه ها به یکدیگر در زمان وقوع بحران و بیمه خانه ها نقش بسزایی در کاهش مشکلات در این مواقع می شود .
فرماندار یزد افزود: جدیت در احیای مسیر و رودخانه اصلی در شهر یزد و بازنگری سیل بند‌ها در روستا‌ها، اطلاع رسانی در زمینه بیمه منازل در مقابل حوادث و بارندگی‌های شدید و سیل از جمله تصمیمات ستاد مدیریت بحران شهرستان یزد است که تاکنون اقدامات خوبی توسط  دستگاههای ذیربط انجام شده است  و برای اتمام این پروژه ها با جدیت برمانه ریزی شود .