معاون سياسي فرمانداري يزد؛

شناخت دقيق و آموزش متناسب، لازمه كنترل آسیب‌های اجتماعي است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد در نشست با انجمن الکلی‌های گمنام يزد گفت: شناخت دقيق آسیب‌های اجتماعي و آموزش متناسب با آن به گروه‌های هدف و خانواده‌ها، ضمن نقش مؤثر در كاستن از مشكلات در كنترل آن‌ها نيز مؤثر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ «محمدعلی جعفري» در نشست با انجمن الکلی‌های گمنام يزد گفت: شناخت دقيق
آسیب‌های اجتماعي و آموزش متناسب با آن به گروه‌های هدف و خانواده‌ها، ضمن نقش مؤثر در كاستن از مشكلات در كنترل آن‌ها نيز اثربخش خواهد است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد با هشدار به خانواده‌ها در خصوص برخوردهای نامناسب با فرزنداني كه به سمت مواد مخدر و مشروبات الكي روي آورده‌اند اظهار كرد: طي سال‌های اخير سمن‌هایی به‌منظور حمايت و هدايت از معتادين و الکی‌ها با عنوان NA"" و"AA" شکل‌گرفته كه عملكرد درخشاني در جهت كنترل اين آسیب‌ها داشته است.

وي شکل‌گیری اين نشست را در راستاي اجراي مصوبات شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد دانست و افزود: قوت گرفتن اين انجمن‌ها ضمن كاستن از آسیب‌ها كمك شاياني به افرادي كه در دام اين مواد افتاده‌اند خواهد كرد.

جعفري آموزش فردبه‌فرد را اساس اين انجمن‌ها برشمرد و تصريح كرد: در همين راستا 18 گروه با افزون بر 600 عضو در يزد براي رهايي و مبارزه با كشش مجدد دروني افراد مبتلا فعاليت می‌کنند.

 معاون سياسي فرمانداري يزد با اشاره به چاپ 90 عنوان كتاب در اين خصوص گفت: در ايران 10 عنوان ترجمه و با مبالغ اندك در اختيار افراد بيمار قرارگرفته است.