معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد :

سواد آموزی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مؤثری دارد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان گفت:سواد آموزی یکی از راه‌هایی است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثر دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان یزد با دستور کار شناسایی و جذب مهاجرین جویای کار از استان های دیگر با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر مدیران ادارات و نهادهای عضو این شورا تشکیل شد.

" محمد علی جعفری " در ابتدای این جلسه با بیان اینکه یزد در مقوله علم از جایگاه بالایی در سطح کشور برخوردار است افزود: در سال های متمادی شاهد این هستیم که استان و به ویژه شهرستان یزد در کسب رتبه های برتر کنکور سراسری و همچنین در بحث های دانشجویی و دانش آموزی در سطح کشور سرآمد بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در راستای ریشه کن نمودن بی سوادی اظهار داشت: تاکنون اقدامات تأثیرگذاری در شهرستان صورت پذیرفته و بخش قابل توجهی از بی سوادان توانسته اند از نعمت سواد برخوردار شود.

وی با اعلام اینکه سیاست های تشویقی از سوی دولت برای سواد آموزی افراد بی سواد در نظر گرفته شده است خاطرنشان ساخت: این بسته های حمایتی تنها تا پایان سال 94 خواهد بود و از ابتدای سال آینده محدودیت هایی برای افراد بی سواد در نظر گرفته می شود.

" جعفری " با تأکید به اینکه شناسایی و تشویق برای تشکیل و فعالیت سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد و نیروهای داوطلب ورود به عرصه‌های همکاری با نهضت سوادآموزی در این راستای مهم و تأثیرگذار است گفت: سواد یکی از راه‌هایی است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثر دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در پایان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از بی سوادان یزد را مهاجرین جویای کار از سایر استان ها و همچنین اتباع بیگانه هستند که ضروری است دستگاه های عضو این ستاد در خصوص شناسایی و جذب آنان برای سواد آموزش با معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش تعامل و همکاری مستمری را داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد تا اداره ثبت احوال شهرستان در فرم های خاص آن اداره موضوع سواد و یا کم سواد را جهت تنظیم جامعه آماری دقیق از افراد بی سواد لحاظ نماید.

همچنین از دیگر مصوبات مهم این جلسه اعلام اسامی افراد بی سواد توسط فنی و حرفه ای استان به صورت ماهانه و ارسال به سواد آموزی استان برای هماهنگی لازم در رابطه با ارائه آموزش افراد بی سواد با همکاری ادارات مربوطه بود.