182

سرپرست فرماندار ی یزد در هم‌اندیشی با دختران فرهیخته شهرستان یزد:

اصالت از ویژگی‌های دختران یزدی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، "سیدمحمدرضا مدرسی "سرپرست فرمانداری يزد  به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در نشست هم‌اندیشی با جمعی از دختران فرهیخته شهر یزد ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: حضرت معصومه از جایگاه بالایی برخوردار هستند و روایات مربوط به شفاعت ایشان در روز جزا، بیانگر چایگاه رن در اسلام است.

وی با اشاره به صفات بارزی که خداوند در وجود زنان گذاشته است، گفت: همانطور که ویژگی اصالت، شهر یزد و بافت تاریخی آن را مورد اقبال عمومی قرار داده، زیبایی جوهره وجود دختران و زنان یزدی اصالت آنهاست.

مدرسی با بیان این که چنین نشست‌هایی را با فعال‌تر شدن کمیته زنان فرمانداری حتماً خواهیم داشت تا از دیدگاه دختران فرهیخته شهرمان برخوردار شویم.

وی با اشاره به حضور «محسن ابوترابی» عضو شورای اسلامی شهر یزد در این نشست، ابراز امیدواری کرد که اعضای شورای شهر اهتمام ویژه ای به کمبودهای رفاهی و تفریحی دختران و بانوان شهرمان داشته باشند.

سرپرست فرمانداری یزد راجع به پیشنهاد ایجاد موسسه قرانی ویژه بانوان در شهر قول مساعد داد و گفت: حتماً درخصوص وضعیت خوابگاه‌های خودگردان در شهر یزد نیز بازدید و پیگیری خواهیم کرد.

«محسن ابوترابی» عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست ضمن تبریک میلاد خجسته حضرت معصومه(س) گفت: نیمی از جامعه ما را دختران و بانوان تشکیل می دهند که بسیار ارزنده و تاثیرگذار در جامعه هستند.

 وی در مورد توسعه تفرجگاه‌های ویژه بانوان در شهر یزد قول مساعد داد و گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز اهتمام خاصی به حوزه بانوان شهر دارند و برنامه ریزی مناسبی در مورد ورزش محلات در طول سال اجرایی می‌کنند.

در این نشست تعدادی از دختران فرهیخته یزدی به بیان مسائل و دغدغه‌هایشان درحضور فرماندار یزد پرداختند که از آن جمله می‌توان به طرح موضوعاتی همچون نبود مکان مناسب جهت تفریح امن دختران در سطح شهر از جمله ایجاد پیست دوچرخه سواری بانوان، اهتمام و استفاده از ظرفیت دختران در سیستم مدیریتی شهر، کمبود پارک‌های ویژه بانوان در شهر، ایجاد موسسه‌ای برای آموزش قران به دختران و زنان شهر، اختصاص قسمتی از پارک بزرگ شهر به بانوان و نبود خوابگاه‌های خودگردان و پانسیون‌ها در شهر یزد برای میزبانی از دختران غیربومی فعال در شهر یزد اشاره کرد.  

گفتنی است، «الهه مهرابی» از اساتید دانشگاه و شعرای استان یزد نیز در این نشست ابیاتی را در وصف حضرت معصومه(س) قرائت کردو همچنین همسرودختر گرانقدرشهید سید غلام حسین موسوی از شهدای مدافع حرم   دراین مراسم حضور وخاطراتی  از آن شهیدمعظم بیان نمودند

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

0 Comments

اخبار مرتبط

There are no results.