ستاد ساماندهي امور اتباع با دستور كار تبیین طرح ساماندهی امور اتباع و کمیته های اجرایی آن تشکیل جلسه داد

فرماندار یزد در این نشست اظهار داشت: اتباع خارجي مجاز كه چندين سال در يزد سكني گزيده‌اند و مجوز حضور دارند، قاعدتاً بر اساس قوانين براي آنها حقوقي قايل هستيم و بايد زندگي خوبي را در سطح شهرستان بر مبناي قوانين و مقرراتي كه وجود دارد داشته باشند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه ستاد امور اتباع با دستور کار رسيدگي به امورخانواده‌هاي اتباع مجاز و پيگيري طرد اتباع خارجي غيرمجاز ساكن در يزد به ریاست "سید محمد رستگاری" فرماندار یزد و با حضور "سعید پرویزی" مدیرکل امور اتباع خارجی و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و معتمدین مهاجرین افغانی ساکن در یزد در محل فرمانداری برگزار شد.

رستگاری در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در ادارات، مرتبط با موضوعات حوزه اتباع  و  با توجه به اينكه يزد بيشترين آمار تعداد حضور اتباع را دارد اظهار داشت؛ همشهريان ما از بعضي مسائل و مشكلاتي كه بعضاً از ناحيه اتباع خارجي مي‌باشد بويژه اتباع خارجي غيرمجاز ناراحت بوده و ابراز نارضايتي مي‌كنند زيرا نابساماني‌هايي را در امور مختلف ايجاد كرده‌اند.

وی همچنین ضمن ارائه توضیحات کاملی از طرح ساماندهی امور اتباع در شهرستان و تشریح وظایف کمیته های اجرایی این طرح، افزود؛ اتباع خارجي مجاز كه چندين سال در يزد سكني گزيده‌اند و مجوز حضور دارند، قاعدتاً بر اساس قوانين براي آنها حقوقي قايل هستيم و بايد زندگي خوبي را در سطح شهرستان بر مبناي قوانين و مقرراتي كه وجود دارد داشته باشند و حتي آنان نيز به دليل عدم ارتباطات در سطح محلات دچار مشكلاتي شده‌اند وخود باعث نارضايتي‌هايي در بين اتباع خارجي مجاز شده‌ است، همچنين شهروندانمان نيز از عدم ساماندهي اتباع و مهاجرين ناراضي مي‌باشند و دستگاه‌هاي اجرايي كه با مباحث اتباع خارجي سروكار دارند بايد پاسخگو باشند، به اين علت طرحي را تهيه نموديم كه به صورت جدي در دستور كار تمام ادارات شهرستان با محوريت استانداري و اعضاي شوراي تأمين قرار دارد.

رئیس شورای تأمین شهرستان یزد هدف اصلي اين طرح را  پرداختن بيشتر به امور اتباع خارجي مجاز ساكن در شهرستان يزد عنوان و اضافه کرد؛ كوچكترين دغدغه‌اي در خصوص حق و حقوق قانوني مهاجرين خارجي مجاز نبايد ايجاد شود و بايد با ايجاد ارتباط منطقي در چارچوب ضوابط در همه ابعاد مطرح شده اقدام شود.

 در ادامه این نشست، پرویزی مدیرکل اتباع و امور خارجی استانداری یزد نیز فلسفه برگزاري اين جلسه را اعلام عزم جدي سال‌جاري براي ساماندهي اتباع خارجي در امور مختلف (مسائل اجتماعي، فرهنگي، بهداشتي، اشتغال و سكونت) عنوان کرد .

وی توجه به فلوچارت اجرايي كارگروه و كميته‌هاي ساماندهي اتباع خارجي در راستاي حل مشكلات و مسائل گذشته اتباع خارجي را مورد تأکید قرار داد.