ستاد دهه فجر شهرستان یزد برگزار شد

ستاددهه فجر شهرستان یزد به ریاست فرماندار یزد وبا حضور نهادهای مرتبط و مسئولان کمیته های ایام الله دهه فجر در محل سالن جلسات شهید بهشتی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد با اشاره به اینکه امسال با شیوع کرونا ویروس شرایط متفاوتی بر جامعه حاکم شده و برنامه ها را تحت تاثیر قرار داده است اظهار کرد: این موضوع نباید برنامه ها را متوقف کند و مورد غفلت قرار گیرد بویژه ایام الله دهه فجر که باید پررنگ تر از قبل مورد توجه باشد اما با نوآوری، خلاقیت، همفکری و برنامه ریزی برنامه ها برگزار شود.
وی ادامه داد: اینکه حضرت امام خمینی(ره) بعد از 15 سال تبعید به کشور بازگشتند و مسیری به سمت بهشت زهرا و زیارت قبور شهدا پیمودند،  درس بزرگی است چون ما همیشه به یاد داشته باشیم انقلاب  اسلامی مرهون خون شهدا است و قدردان خون شهدا و آرمان های آنان در عمل باشیم زیرا که آرمان های شهدا پاسداشت ارزش های انقلاب است  که هدف اصلی آن خدمت است.
فرماندار یزد با اشاره به اینکه در این ایام خدمت عملیاتی باید مورد اهتمام جدی باشد بیان کرد: اکنون شرایطی از کرونا در جامعه وجود دارد که مشکلاتی اعم از اقتصادی را به وجود آورده و نباید از این موضوع غفلت کرد و خدای نکرده باعث ناامیدی در جامعه شود لذا وظیفه سنگین تر شده و باید اقدامات موثری به برکت این ایام صورت گیرد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته های 17 گانه ایام الله دهه فجر گفت: خوشبختانه برنامه های خوبی از سوی کمیته های مختلف اجرایی خواهد شد.
رستگاری با اشاره به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد در اسفندماه بیان کرد: برنامه های این کنگره از سال قبل آغاز شده و بواسطه آن هم افزایی خوبی بین مردم و مسئولان و اقشار مختلف ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این کنگره با رویکرد مردم محوری و خدمت محوری دنبال می شود و مورد استقبال مرکز و استان های دیگر نیز قرار  گرفته که به واسطه هر شهید استان 40 خدمت ارائه شود و باید در این ایام پررنگ تر دنبال شود.
فرماندار یزد افزود: در شهرستان یزد نیز بواسطه این کنگره برنامه هایی دنبال می شود که در ایام  الله دهه فجر پررنگ تر شده و البته امسال با میلاد حضرت زهرا(س) تقارن شده که فرصت خوبی برای اجرای برنامه های متنوع و شاد است تا مشکلات روحی و روانی ناشی از کرونا در بین اقشار مختلف به وجود آمده، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرایی شود.
رستگاری بر فضاسازی شهر و بهره مندی از ظرفیت های موجود تاکید کرد و بیان کرد: در این ایام به جوانان و نوجوانان باید بهاد داده شود و برنامه ها با محوریت این قشر اجرایی شود.
فرماندار یزد با اشاره به بهره مندی از وصیت نامه امام راحل (ره) که راهکارهایی برای خدمت رسانی هر چه بهتر دارد، تاکید کرد و گفت: وصیت نامه امام خمینی (ره) باید به طور خاص در کنار تبیین رهنمودهای رهبر انقلاب تبیین و اقدام عملی متفاوت در این ایام رقم خورد.
سعید زارع، جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز شعار محوری ایام‌الله دهه فجر امسال را «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه استوار» دانست و اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها ذیل این شعار برنامه‌ریزی و تدوین خواهد شد.
زارع محور قراردادن اندیشه‌ها و دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) را در برنامه‌ها یادآور شد و افزود: امسال این ایام با ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام مادر و میلاد حضرت امام(ره) تقارن دارد؛ لذا باید بیش از پیش اندیشه‌ها و دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) مورد تاکید باشد و یکی از موضوعاتی که در تمامی ستادها و کارگروه‌های دهه فجر مورد تأکید قرار گرفته، معرفی آثار امام راحل و دیدگاه‌ها و ابعاد وجودی حضرت امام خمینی(ره) است.
وی مهمترین موضوع را تبیین و ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و تقویت بحث گفتمان انقلاب اسلامی دانست که در این شرایط کرونایی نیاز به ابتکار عمل دارد تا شاهد مشارکت حداکثری و اجرای برنامه‌ها به صورت خودجوش از سوی اقشار مختلف باشیم.
زارع با اشاره به اینکه موضوعی که در تمام کارگروه‌ها دنبال می‌شود، نهضت خدمت‌رسانی است گفت: دهه فجر امسال با توجه به شیوع کرونا و مشکلاتی که برای قشر آسیب‌پذیر به وجود آمد، نهضت خدمت‌رسانی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای استان اقدامات خوبی رقم خواهد خورد که تهیه بسته‌های معیشتی و تأمین جهیزیه از آن جمله است..
وی با اشاره به اینکه از 5 تا 11 بهمن ماه هفته استقبال دهه فجر نامگذاری شده بر فضاسازی بصری شهر از سوی نهادها ی اداری تاکید کرد و برگزاری رژه موتوری و خودرویی، نشست علما و روحانیون در پایگاه انقلاب را از جمله برنامه ها اعلام کرد و گفت: امسال راهپیمایی 22 بهمن برگزار نمی شود اما رژه موتوری و خودرویی را خواهیم داشت .