معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد:

ساماندهي خيابان مسجد جامع با قوت در حال اجرا است

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد در بازدید از عملیات اجرایی ساماندهی خیابان مسجد جامع گفت: به جهت قرار گيري موقعيت جغرافيايي خيابان مسجد جامع در بافت تاريخي شهر يزد، اين خيابان نيازمند بهسازي و تبديل نمودن آن از سواره رو به پياده رو در آينده اي نزديك هستيم كه خوشبختانه با همكاري دستگاه هاي اجرايي مرتبط اين طرح با قوت در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد به همراه معاون عمراني شهرداري يزد از روند اجراي عمليات ساماندهي خيابان مسجد جامع يزد بازديد نمود.

" امير شاكري " در حاشيه اين بازديد با بيان اينكه ساماندهي خيابان مسجد جامع به عنوان يكي از خواست هاي كسبه و برخي از اهالي محترم اين منطقه بوده است اظهار داشت: از سال گذشته طرح هاي ساماندهي اين خيابان با هدف مرمت و كف سازي، اصلاح مسير پياده رو و شبكه روشنايي توسط مشاور تهيه كه بعد از بررسي در كارگروهي كه بدين منظور در فرمانداري يزد تشكيل شده بود به تصويب رسيد.

معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد با اشاره به مصوبه شوراي ترافيك شهرستان مبني بر پياده رو شدن اين خيابان افزود: به جهت قرار گيري موقعيت جغرافيايي خيابان مسجد جامع در بافت تاريخي شهر يزد، اين خيابان نيازمند بهسازي و تبديل نمودن آن از سواره رو به پياده رو در آينده اي نزديك هستيم كه خوشبختانه با همكاري دستگاه هاي اجرايي مرتبط اين طرح با قوت در حال اجرا است.

وي تصريح كرد: در فاز اول اجراي اين طرح علاوه بر كاهش عرض خيابان به پنج متر‌،‌از عبور و مرور اتوبوس، ميني بوس، كاميونت ممانعت به عمل خواهد آمد.

" شاكري " در پايان خاطرنشان ساخت: با ساماندهي پاركينگ هاي موجود در روبروي مسجد حظيره، سه راه خيابان حضرت مهدي (عج) و احداث پاركينگ هاي جديد مسائل و مشكلات ترافيكي و توقف وسائل نقليه نيز مرتفع خواهد شد.

شايان ذكر است از چندي پيش طرح ساماندهي خيابان مسجد جامع يزد آغاز شده كه تا كنون شهرداري يزد نسبت به جابجايي تأسيسات برق، گاز و مخابرات با همكاري ساير دستگاه هاي ذيربط اقدام نموده و درحال حاضر در حال آماده سازي براي اجراي عمليات كف و پياده رو سازي توسط پيمانكار طرح مي باشد.