معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد:

سازمانهای مردم نهاد و خيرين نقش مهمی در بهبود سلامت بیماران خاص دارند

معاون سیاسی و اجتماعي فرماندار يزد گفت: سازمان های مردم نهاد و خيرين می توانند به عنوان كمك يار دولت در ارتقای سلامت بيماران خاص نقش بسزايي داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مصطفي سالاري در اولين جلسه كميته بيماريهاي خاص شهرستان يزد گفت: كميته بيماريهاي خاص در شهرستان ها نيز به تبع استان تشكيل شده كه اميدواريم با شناسايي و تهيه بانك اطلاعاتي اين بيماران و اتخاذ راهكارهاي اجرايي و كاربردي بتوانيم در راستاي رفع برخي از مشكلات اين افراد گام برداريم.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با بيان اينكه بحث بهداشت و سلامت جزء اولویت های دولت تدبیر و امید است خاطر نشان کرد: اختصاص اعتبارات مناسب و اجرای طرح تحول نظام سلامت از جمله مهمترین اقداماتی بوده است که توسط دولت یازدهم در جهت رفع مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان به ويژه بيماران خاص انجام شده است.

وي با اعلام اينكه نزديك به 80 درصد بيماران خاص در شهرستان يزد سكونت دارند اظهار داشت: كمبود امكانات در ساير شهرستان ها و نيز هزينه هاي درمان از عمده دلايل مهاجرت اين افراد به شهرستان يزد است.

سالاري با بيان اينكه بهبود شرایط روحی بیماران خاص باید از اولویتهای برنامه های سازمانها و دستگاههای عضو این کمیته باشد، اظهار داشت: برگزاری اردوهای تفریحی و رفاهی، كلاسهاي ورزشي، اجراي برنامه هاي فرهنگي و ... برای بیماران خاص از راهکارهایی است که می تواند در افزایش روحیه و ایجاد انگیزه های لازم در این عزیزان مؤثر باشد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد همچنين بر نقش موثر و کارآمد سازمان های مردم نهاد و خيرين در بهبود و ارتقاء سلامت بیماران خاص تأكيد كرد و گفت: بايد با استفاده از ظرفيت هاي موجود و پتانسيل خوب شهرستان نسبت به رفع برخي از مشكلات بيماران خاص اقدام نمود.

در ادامه جلسه كاظمي معاون مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري با اعلام اينكه بالغ بر 1100 بيمار خاص در شهرستان يزد وجود دارد گفت: خوشبختانه كميته بيماران خاص در تمام شهرستان هاي استان تشكيل شده و با همكاري تشكل هاي مردم نهاد فعال در اين زمينه، اقدامات خوبي در راستاي كاهش مشكلات اين عزيزان انجام شده است.