فرماندار يزد خواستار شد؛

زمينه هاي لازم براي حضور كليه افراد در انتخابات بايد فراهم شود

فرماندار يزد گفت: ضروري است دست اندركاران امر انتخابات ساز و كارهاي لازم را به نحوي در نظر بگيرند تا مردم از برگزاري انتخابات كمال رضايت را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست مشترك اعضاي ستاد انتخابات شهرستان و هيأت نظارت بر انتخابات شهرستان يزد برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با تسليت ايام محرم الحرام و سوگواري شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و با بيان اينكه بايد با ايجاد روحيه صميمت و همدلي بايد انتخاباتي را برگزار نماييم كه به نفع مردم و كشور باشد اظهار داشت: هيأت هاي اجرايي و نظارت در امر انتخابات داراي نقاط مشترك بوده و تنها وجه افتراق آنها همان چيزي است كه در قانون مشخص شده است.

وي با اشاره به اينكه برگزاري انتخابات سالم به عنوان يكي از اهداف حاكميت بوده و بارها مورد تأكيد مقام معظم رهبري قرار گرفته است گفت: ضروري است دست اندركاران امر انتخابات ساز و كارهاي لازم را به نحوي در نظر بگيرند تا مردم از برگزاري انتخابات كمال رضايت را داشته باشند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با تأكيد به اينكه تمام افرادي كه توانايي و صلاحيت لازم را براي كانديداتوري دارند مي توانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند تصريح كرد: هيچ شخصي به هيچ وجه اجازه ندارد تا افراد را براي ثبت نام براي نامزدي در اين انتخابات منع نمايد.

" شاكري شمسي " اقتدار كشور و نظام را گره خورده به حضور گسترده مردم در صحنه هاي مختلف به ويژه انتخابات دانست و خاطرنشان ساخت: بايد تلاش نماييم تا زمينه را براي حضور حداكثري فراهم نموده و با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب بايد حتي افرادي كه نقدي نيز دارند اجازه حضور در صحنه بزرگ انتخابات را داشته باشند.

فرماندار يزد در ادامه با اعلام اينكه حركت مجريان امر انتخابات در شهرستان يزد براساس قانون بوده و رأي مردم را به عنوان حق الناس مي دانند اضافه كرد: انتخابات بر اساس چارچوب زمان بندي ارسالي از ستاد انتخابات كشور و قوانين ، مقررات و بخشنامه هاي ذيربط است و ملاك ما در اين دو انتخابات نيز رعايت كامل قوانين و مقررات مي باشد.

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث انتخابات در شهرستان يزد اظهار داشت: با دستور وزير محترم كشور ستاد انتخابات در استان و به تبع آن شهرستان يزد تشكيل شده است.

فرماندار يزد افزود: شهرستان يزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبري به عنوان مركز حوزه انتخابيه استان و در انتخابات مجلس شوراي اسلامي به عنوان مركز حوزه انتخابيه شهرستان هاي يزد و اشكذر است كه نشان از حجم بالاي كار دارد.

" شاكري شمسي " توجه به بحث آموزش را به عنوان يكي از رويكردهاي مهم ستاد انتخابات شهرستان يزد برشمرد و اظهار داشت: در امر انتخابات به بحث آموزش توجه ويژه اي داريم و در اين زمينه كليه برگزار كنندگان امر انتخابات بايد در دوره هاي آموزشي شركت نموده و قوانين را فرا بگيرند.

فرماندار يزد از بررسي شعب اخذ رأي شهرستان خبر داد و افزود: از ابتداي مهرماه كار بررسي نقاط قوت و ضعف شعب آغاز شده كه تاكنون بالغ بر 180 شعبه مورد بازديد كارشناسان انتخابات و فناوري اطلاعات قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: در اين بازديدها امكانات و تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري، دسترسي به اينترنت، وضعيت عمومي،‌دسترسي هر چه بهتر مردم به شعب و ... مورد بررسي كارشناسان قرار مي گيرد.

" شاكري شمسي " تصريح كرد: انتخابات يكي از اموري است كه در مجموعه وزارت كشور نقش ها و شرح وظايف افراد به خوبي در آن مشخص شده است.

فرماندار يزد در پايان با اعلام اينكه فرمانداري و هيأت اجرايي آماده هر گونه همكاري با ساير هيأت هاي نظارت و بازرسي خواهد بود اظهار داشت: اميدواريم بتوانيم در سايه همدلي و همراهي بتوانيم زمينه ساز برگزاري انتخاباتي سالم، رقابتي و باشكوه باشيم.

 در ادامه رئيس هيأت نظارت بر انتخابات شهرستان يزد با اشاره به نامگذاري سال 94 به عنوان " سال دولت و ملت،‌ همدلي و همزباني " گفت: در انتخابات هاي هفتم اسفندماه سال جاري همچون انتخابات هاي گذشته به دنبال برگزاري انتخابات رقابتي،‌ قانونمند و با حضور حداكثري هستيم.

" احمد هژبري" اظهار داشت: حضور گسترده و باشكوه مردم در انتخابات از ويژكي هاي ممتاز انتخابات ها در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است كه بعضاً نيز بي نظير است.

رئيس هيأت نظارت بر انتخابات شهرستان يزد در پايان با مهم دانستن اجراي قانون در تمامي مراحل انتخابات تصريح كرد: در تمامي انتخابات هايي كه برگزار شده رأي مردم به عنوان حق الناس بوده و احترام به آراي اكثريت نيز مورد توجه بوده است.

در اين جلسه هر يك از اعضاي ستاد انتخابات شهرستان و هيأت نظارت به ارائه ديدگاه هاي خود در خصوص مباحث پيش روي انتخابات پرداختند.