فرماندار يزد:

رويكرد دولت تدبير و اميد تقويت احزاب است/ احزاب در انتخابات شوراها ايفاي نقش كنند

فرماندار يزد در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي شعبه يزد حزب نداي ايرانيان بابیان اينكه رويكرد دولت يازدهم در مقابل احزاب متفاوت از دولت‌های قبل است، اظهار داشت: رويكرد دولت تدبير و اميد تقويت احزاب و تشکل‌های مردم‌ نهاد است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست مشترك اعضاي شوراي مرکزي شعبه يزد حزب نداي ايرانيان با فرماندار يزد و معاون سياسي و اجتماعي وي در محل فرمانداري يزد برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين ديدار ضمن تقدير از فعالیت‌هاي حزب نداي ايرانيان افزود: هركجا عقلانيت، اعتدال و خرد جمعي حکم‌فرما باشد دولت در كنار احزاب خواهد بود و از آن‌ها حمایت‌های قانوني را خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه انتخابات سال گذشته درنهایت آرامش، امنيت و بدون هیچ‌گونه ايرادي در استان برگزار شد، تصريح كرد: خوشبختانه نقش احزاب در انتخابات مجلس شوراي اسلامي سال گذشته مشهود بود و نقش مهم و كاربردي اين بخش از سياست به‌خوبی نمايان شد.
وي بابیان اينكه در دولت تدبير و اميد، احزاب ازنظر كمي داراي رشد خوبي بوده‌اند، اظهار اميدواري كرد كه با نهايي شدن منشور اخلاقي احزاب بتوانیم ازنظر كيفي نيز شاهد رشد و ارتقای فزاینده‌ای باشيم.
سالاري خاطرنشان كرد: اقدامات مقدماتي تأسیس خانه احزاب در استان انجام‌شده و به‌زودی و با حمايت استاندار معزز و معاون محترم سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خانه احزاب و خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان راه‌اندازی خواهد شد.
عالی‌ترین مقام اجرايي در شهرستان يزد در بخش ديگري از سخنانش بابیان اينكه انتخابات سال آينده از اهميت خاصي برخوردار است، افزود: افزايش مشاركت مردم به‌عنوان پشتوانه اصلي دولت و نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین هدف ما خواهد بود.
فرماندار يزد با اشاره به بيان اينكه خدمت بهتر به مردم سبب مقبوليت دولت و نظام خواهد شد، تأکید كرد: رضايت مردمي پشتوانه دولت تدبير و اميد است و درنتیجه سدي محكمي براي نفوذ دشمن به داخل كشور شده است.
وي تشکیل شوراهاي اسلامی شهر و روستا را یکی از اصول قانون اساسی بجا مانده عنوان کرد و ادامه داد: در مورد شوراهاي اسلامی شهر و روستا نيازمند فرهنگ‌سازی جديدي هستيم تا از حالت غيرتخصصي خارج‌شده و به سمت تخصص گرايي برای برنامه ریزی و توسعه و پیشرفت سوق پيدا كند.
سالاري نقش احزاب را در انتخابات شوراها مهم و كارساز عنوان كرد و اذعان داشت: احزاب مختلف می‌توانند با قرار دادن افراد متخصص با نگاه به نياز روز شهرها نسبت به ارائه ليست واحد اقدام كنند تا همانند انتخابات مجلس نقش احزاب در بين آحاد جامعه پررنگ‌تر احساس شود.
فرماندار يزد در پايان سخنان خود يكي از مزاياي ارائه فهرست‌های حزبي را پاسخگويي بعد از انتخابات دانست و تأکید كرد: حزب برنده در مقابل اقدامات خود پاسخگو و این موضوع سبب ارتقا مسئولیت پذیری و در نتیجه خدمات بهتر و بیشتر به مردم می شود.
در اين نشست نيز معاون سياسي و اجتماعي فرمانداريزد با بيان اينكه احزاب حلقه واسط مردم و سياست هستند، گفت: احزاب با جمع بندي خواسته هاي مردمي و ساماندهي آنها مي توانند مورد اقبال مردم قرار گيرند و در نهايت با رفع عيوب، سبب رشد جامعه شود.
«محمدعلي جعفري» با انتقاد از مقطعي شدن فعاليت احزاب در استان و كشور تاكيد كرد: در هيچ كجاي دنيا فعاليت هاي حزبي به زمان انتخابات خلاصه نمي شود و احزاب در تمام دوره ها فعال و جامعه را رصد و پايش مي كنند.
وي با اشاره به اينكه ضرورت دارد احزاب عقايد و افكار خود را در مقاطع زماني مشخص بازنگري كنند، تصريح كرد: حزبي كه در يك انتخابات مورد اقبال عمومي قرار نگرفت مي بايست با تجزيه تحليل اشكالات خود و بازنگري در شعار ها و اهداف خود زمينه حضور مجدد را براي انتخاب شدن توسط مردم فراهم كند.
در ابتداي اين جلسه نيز هريك از اعضاي شوراي مرکزي شعبه يزد حزب نداي ايرانيان با ارائه گزارشي از اقدامات کمیته‌های تخصصي اين حزب، نظرات و پیشنهاد‌هاي خود را مطرح نمودند.