فرماندار یزد:

رعايت قانون مهمترين ركن برگزاري انتخابات است

فرماندار يزد گفت: همه افرادي كه در امر انتخابات همكاري دارند بايد رعايت قوانين و مقررات سرلوحه فعاليت هاي خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه رابطین نمايندگان فرماندار در شعب اخذ رأي با حضور فرماندار و معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها از انتخابات به عنوان آبروی نظام اسلامی نام برده‌اند لذا ضرورت دارد تا انتخابات که مظهر مردم سالاری دینی است را باشکوه هر چه بیشتر برگزار نماییم.

فرماندار يزد افزود: در هفتم اسفندماه سال جاري شاهد برگزاري دو انتخابات بزرگ خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستيم که باید مجریان امر در حوزه های مختلف ضمن اشرافیت به قانون می بایست امانت دار آراء مردم باشند.

رئيس هيأت اجرايي شهرستان يزد امانت‌داری، بی‌طرفی، قانون‌گرایی، سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم را از جمله اصول و محورهای انتخابات برشمرد و تأکید کرد: با این عناوین که در جلسات مطرح می‌شوند نباید شعارگونه رفتار کنیم، بلکه باید نسبت به آن‌ها متعهد باشیم.

وي نقش رابط نمایندگان فرماندار در چند روز قبل و روز انتخابات را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: افرادي كه براي رابط نمايندگان فرماندار انتخابات شده اند از توانمندي برخوردار هستند كه بايد در روز قبل گزارش هاي مربوط به شعب اخذ رأي را از نمايندگان فرماندار اخذ و به اطلاع ستاد برسانند.

" شاكري شمسي " با تأكيد بر اهميت آموزش در برگزاري انتخابات تصريح كرد: وزارت کشور در خصوص ارائه آموزش های لازم به عوامل اجرایی انتخابات تاکید داشته كه تاكنون آموزش بيش از 2200 عضو شعبه به پايان رسيده و روند آموزش نمايندگان فرماندار نيز در حال برگزار شدن است.

فرماندار يزد در پايان خاطرنشان كرد: تمامي فرآيندهاي و اقدامات مجريان انتخابات مورد توجه عموم مردم قرار مي گيرد، لذا دست برگزار كنندگان انتخابات بايد كمال دقت را در امور مربوط به حوزه كاري خود داشته باشند.