دیدار مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با فرماندار یزد/آمادگی فرمانداری یزد جهت تحقق امر به معروف و نهی از منکر

در دیدار مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با فرماندار و معاونین فرماندار یزد ، دبیر این ستاد خواستار همکاری فرمانداری یزد در برنامه های ستاد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، در دیدار مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با سید محمد رستگاری  فرماندار و معاونین فرماندار یزد ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوذر صانعی دبیر ستاد خواستار همکاری فرمانداری یزد در برنامه های ستاد شد.

دبیر ستاد استان تصریح کرد: معضلات و آسیب های اجتماعی در محلات رو به افزایش است و بایستی با همکاری فرمانداری و دستگاههای اجرایی شهرستان  و مردم در صدد حل آنان به ارائه راهکارهای محله محور بپردازیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین زحمتکش معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد استان نیز ضمن بیان ساختار و رویکرد ستاد به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت.

سید محمد رستگاری  فرماندار یزد ضمن خیر مقدم به مسئولین ستاد و اعلام آمادگی فرمانداری یزد جهت تحقق امر به معروف و نهی از منکر به بیان  برخی از اقدامات انجام شده در خصوص کاهش آسیبها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان  پرداخت و افزود :

پیگیری جدی مسئله ساماندهی اتباع بیگانه، تشکیل کمیته امنیت انتظامی به منظور رفع مشکلات اتباع در یزد، تلاش در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی بویژه اتباع، به طور جد پیگیربودن از ممانعت تبدیل برخی از محلات به کانون فروش مواد مخدر و برخورد شدید با یکسری از اتباع غیرمجاز و مهاجرین متخلف این مناطق  و برخورد جدی با تصدی‌گری غیرمجاز اتباع در اصناف و سکونت آنها در محلات بصورت قانونمند.... از برخی از اقدامات و برنامه هایی است که با تشکیل کانون بسیج محلات واستفاده ازظرفیت های محلی، نیروها و پایگاه های محلی بسیج، معتمدین محلی  و با همکاری دادگستری و دستگاههای اجرایی و انتظامی شهرستان و... با توجه به محدودیت های قانونی و مشکلات فراوان بصورت جدی در دو سال اخیر در شهرستان  آغاز شده و در حال انجام است .

فرماندار یزد در ادامه بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تاکید کرد و گفت : در این خصوص نیاز است تا ادارات و نهادهای مختلف با ستاد امر به معروف همکاری داشته باشند و باید فرهنگ سازی لازم نیز در این خصوص انجام شود.