138

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد با سرپرست فرمانداری یزد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، در این دیدار مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد: بناها و امکاناتی که در حوزه‌های مختلف به خصوص کتابخانه‌های عمومی برای ما به یادگار مانده، حاصل تلاش‌ها و دلسوزی‌های گذشتکان و مردمان فرهنگ‌دوست این دیار است و لازم است ما نیز تلاش کنیم این میراث ارزشمند و ماندگار را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

 وی همچنین خواستار ارتباط بیشتر حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها با مجامع خیری، صاحبان صنایع و مجامع پزشکی استان و شهرستان برای بهره‌گیری از ظرفیت این بخش‌ها در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و تامین منابع کتابخانه‌ها شد.

مدرسی همچنین قول داد پیگیر راه‌اندازی مجدد کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر یزد و نواحی کمتر ‌برخوردار شهرستان شود.
 رقیه دوست فاطمی‌ها نیز در این دیدار با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی یزد پس از 25 سال بلاتکیلیفی تصریح کرد: شهرستان یزد با افتتاح این کتابخانه، در سرانه زیربنای کتابخانه‌ای از جایگاه هفتم استان به جایگاه چهارم ارتقا پیدا کرد.

 وی افزود: استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران در سال 1400، جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد و امیدواریم با توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها، این جایگاه، حفظ و سرانه مطالعه نیز به شکل چشمگیری ارتقا یابد.

 دوست فاطمی‌ها همچنین خواستار پیگیری برای اختصاص بودجه لازم برای آغاز عملیات توسعه کتابخانه آذریزدی و همچنین اختصاص اتوبوس و بودجه لازم برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار شهرستان شد.

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

0 Comments

اخبار مرتبط

There are no results.