دویست و شصت و دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد تشکیل شد

به ریاست سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان یزد دویست و شصت و دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل ازآموزش و پرورش ناحیه دو یزد، دویست و شصت و دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد به ریاست سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان یزد، و با حضور علیرضاجدیدی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرماندار،مدیر و معاونین نواحی یک، دو و شهرزارچ و اکثریت اعضا با دستور کار"بررسی شبکه آموزشی دانش آموزان"شاد" و "تعیین نرخ مدارس هیات امنایی" در محل سالن ولایت فرمانداری یزد با حفظ فاصله اجتماعی تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه حمیداسمعیلی زاده دبیر جلسه و مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد ضمن تسلیت ایام ضربت خوردن حضرت علی"ع" به بررسی اجمالی مصوبات جلسه قبلی شورا پرداخت و گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص سامانه شاد و فعالیت معلمان عزیز در ایام تعطیلی مدارس را به اطلاع اعضا رساند و سپس با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع اولین دستور کار جلسه(سامانه شاد) . را به شور گذاشت و با ارائه گزارش کاری و چگونگی بهره برداری از سامانه آموزشی (شاد) در آموزش و پرورش نواحی شهرستان خاطر نشان کرد: در پی  شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی مدارس در همه کشورها ازجمله ایران شد و نظر به اهمیت و ضرورت ادامه آموزش دانش آموزان، با شعار «آموزش تعطیل شدنی نیست» وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر ایجاد مدارس در فضای مجازی، تلاش‌های بی‌وقفه را در این راستا آغاز کرد و  در کوتاه‌ترین فرصت شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را راه‌اندازی کرد.
 مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو راه اندازی شبکه آموزشی شاد را بسیار ضروری و مثمر ثمر خواند و تاکید کرد در روزهای سختی که بیماری کرونا فعالیت‌های آموزشی کشور را مختل کرده فعالیت درسامانه شاد همچنان با جدیت در دستور کار معلیمین عزیز قرار دارد.
 
در ادامه زهره امیرچقماقی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک هم طی سخنانی اقدامات انجام شده فعالیت مدارس ناحیه یک با شبکه شاد در ایام تعطیلی مدارس را به اطلاع اعضا رساند و در خصوص مشکلات در پیش رو برای بازگشایی و استمرار فعالیت مدارس نکاتی را مطرح نمود.
سپس هادی مطهریان کارشناس مسئول آموزش فنی حرفه ای و کاردانش ناحیه دو و آقای مهندس پورصالح کارشناس مسئول فناوری اطلاعات ناحیه یک هم طی سخنانی جداگانه با ارائه پاور پوینت درصد استفاده دانش آموزان در همه مقاطع را به اطلاع اعضا رساندند و نقاط ضعف و قوت سامانه شاد را مطرح و از مسئولین خواستند نکات مطروحه را به مسئولین در  آموزش  استان منتقل نمایند تا نسبت به رفع بعضی از موانع آن سامانه اقدام نمایند.
 
در ادامه دستور کار دوم جلسه(تعیین نرخ مدارس هیات امنایی) توسط دبیر جلسه مطرح و پس از بحث و تبادل نظرهای کارشناسی مقرر شد نرخ مدارس هیات امنایی نسبت به سال قبل هیچگونه تغییری نکند و شهریه همانند سال تحصیلی قبل از والدین اخذ شود.
 
درپایان سید محمد رستگاری رییس جلسه و فرماندار شهرستان یزد، ضمن خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه و آرزوی سلامتی و ریشه کنی آفت ها و بلایا در جهان، از اطلاع رسانی و ارائه گزارش کامل و مبسوط مدیران نواحی یک و دو تشکر نمود و از مدیران دو ناحیه خواست از تمام ظرفیت و پتانسیل موجود آموزش و پرورش استفاده کنند تا به هیج وجه به آموزش دانش آموزان لطمه ای وارد نشود.
 
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد‍ بخش عمده ای از مشکلات تدریس را حل خواهد کرد گفت: همه باید تلاش کنیم که در این شرایط خاص، دانش آموزان از نظر وضعیت تحصیلی و آموزشی عقب نمانند چرا که ما نسبت به دانش آموزان وظیفه و مسئولیت بزرگی بر عهده داریم.
 
بحث و تبادل نظر هریک از اعضا در خصوص بازگشایی مجدد مدارس و اقدامات بهداشتی که می بایست در دستور کار مدیران مدارس باشد و ارائه گزارش تولید ده هزار ماسک توسط هنرستان کاشولخان ناحیه دو به مدیریت سرکار خانم فضلی از دیگر برنامه های دویست و شصت و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد بود.