فرماندار یزد در جمع اصحاب رسانه ( بخش اول):

دولت تدبیر و امید به دنبال برقراري دوستي و وحدت ميان اقشار مختلف مردم بوده است

فرماندار یزد در جمع اصحاب رسانه گفت: دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود قصد داشته با پرهيز از ايجاد تنش به دنبال برقراري دوستي و وحدت ميان اقشار مختلف مردم بوده است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، به مناسبت هفته دولت فرماندار يزد به همراه معاونين فني و امور عمراني و برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري و بخشداران مركزي و زارچ در جمع اصحاب رسانه حضور يافت.

" محمود شاكري شمسي " در اين نشست با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تبريك آغاز هفته دولت گفت: پاسخگوئي مسئولان به مردم از وظايف اصلي هر مديري است و هفته دولت نيز فرصت خوبي است تا خدمتگزاران مردم به ارائه گزارش از خدمات ارائه شده در طول يكسال فعاليت خود بپردازند.

فرماندار يزد با اشاره به شعار هفته دولت امسال با عنوان " دولت تدبير و اميد، دولت همدل مردم " اظهار داشت: شعار اين هفته با تأسي از نامگذاري سالجاري به عنوان " دولت و ملت، همدلي و همزباني " از سوي مقام معظم رهبري بوده لذا برنامه هاي اين هفته نيز در راستاي تقويت فضاي همدلي و همزباني ميان دولت و ملت خواهد بود.

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه دولت تدبير و اميد در طول فعاليت خود به دنبال حاكم نمودن فضاي آرامش توأم با نشاط بوده است افزود: در اين مدت ديگر شاهد اختلافات نبوديم و دولت قصد داشته با پرهيز از ايجاد تنش به دنبال برقراري دوستي و وحدت ميان اقشار مختلف مردم بوده است.

" شاكري شمسي " با اشاره به اقدامات دولت در دوسال گذشته خاطرنشان كرد: كاهش نرخ تورم به زير 15 درصد و همچنين حركت مثبت رشد اقتصاد از منفي به 4 درصد مثبت از مهمترين دستاوردهاي دولت يازدهم در عرصه اقتصادي بوده است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد اضافه كرد: دولت در راستاي خروج از ركود نيز لايحه اي را تحت عنوان رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تنظيم و به مجلس شوراي اسلامي فرستاد كه پس از تصويب نمايندگان و تأييد شوراي نگهبان در قالب قانون از سوي رياست محترم جمهوري ابلاغ شده است.

فرماندار يزد همچنين افزود: خوشبختانه در سال گذشته شاهد تداوم در اجراي طرح تحول نظام سلامت به عنوان مهم ترين اقدام دولت در زمينه بهداشت و درمان نيز بوديم.

وي با اشاره به توافق تاريخي ايران و كشورهاي 1+5 در مذاكرات هسته اي اظهار داشت: اين موفقيت نيز مهمترين دستاورد دولت در زمينه سياست خارجي بود كه در نتيجه ايستادگي و مقاومت مردم در چندين سال گذشته، حمايت هاي قاطع مقام معظم رهبري از تيم مذاكره كننده، تدابير رياست محترم جمهوری و هوشمندي تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان به دست آمد.

فرماندار يزد گفت: اين اتفاق مهم در حالي رخ داد كه كشورهاي جهان دريافتند كه مردم ايران، ملتي هوشيار، اهل تعامل، منطق و صلح طلب بوده و ستيزه جويي با كشورها ندارد.

" شاكري شمسي " تصريح كرد: رفع تحريم ها و قطعنامه های شوراي امنيت سازمان ملل متحد، به رسميت شناختن ايران هسته اي، خروج از فصل هفتم منشور سازمان ملل از مهمترين دستاوردهاي اين توافق براي ايران بوده است.

فرماندار يزد همچنين ابراز داشت: اينكه رژيم صهيونيستي و برخي افراطيون و تندورها در آمريكا از توافق ايران و كشورهاي قدرتمند جهان عصباني و خشمگينند نشانه دستيابي ايران به يك توافق بزرگ و خوب است.

وي اعلام كرد: دولت در شرايط پسا تحريم طرح هاي خود را حول محور اقتصاد مقاومتي پيگيري خواهد نمود و به صادرات و همچنين ورود سرمايه به كشور توجه ويژه اي دارد.

فرماندار يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه برنامه محوري و استفاده از خردجمعي و بهره مندی نظر صاحب نظران در برنامه ريزي ها مورد توجه مسئولان ارشد استان و شهرستان يزد بوده است تصريح كرد: موضوع تعامل و ارتباط با گروه ها، معتمدين و تشكل ها به عنوان يك اصل در سرلوحه كار فرمانداري بوده و در اين راستا از همه اقشار و گروه ها مؤثر در زمينه هاي مختلف كمك فكري گرفته ايم.

" شاكري شمسي " با اعلام اينكه توجه به مباحث زيست محيطي يكي از اهداف اصلي شهرستان يزد در مدت يكسال و نيم گذشته بوده است افزود: خوشبختانه با همراهي و همكاري ساير دستگاه هاي اجرايي مرتبط در رابطه با رفع مسائل و مشكلات زيست محيطي در برخي از نقاط شهر يزد اقداماتي صورت گرفته كه مورد حمايت و تشويق شهروندان قرار گرفته است.

فرماندار يزد اضافه كرد: مردم شایستگی این را دارند که در شرایط محیطی بهتر از این زندگی کنند ، وجود بعضی از کوره ها، کارخانجات برای شهر یزد مشکلاتی را بوجود آورده که زیبنده نیست.