فرمانداریزد:

دولت از فعالیت سمن ها برای افزایش آگاهی و مهارت جوانان حمایت می کند

فرماندار یزد در هفته جوان و در نشست با فعالان حوزه جوانان گفت: سمن ها با واقعیت های جامعه نزدیک هستند و دولت از فعالیت سمن های سطح شهرستان برای افزایش آگاهی و مهارت جوانان حمایت می کند.

فرماندار یزد در هفته جوان و در نشست با فعالان حوزه جوانان گفت: سمن ها با واقعیت های جامعه نزدیک هستند و دولت از فعالیت سمن های سطح شهرستان برای افزایش آگاهی و مهارت جوانان حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد؛ به مناسبت گرامیداشت هفته جوان، فرماندار یزد در دیدار با فعالان حوزه جوانان ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز جوان به اهمیت و جایگاه سمن ها اشاره کرد و گفت: سمن‌ها از نزديك با واقعيت‌هاي جامعه آشنا هستند و به وسیله ارتباط مستقیم با جوانان مي‌توانند به عنوان حلقه‌هاي مشاوره ای و تخصصي در افزايش خروجي نشست‌هاي ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان نقش تأثيرگذاري داشته باشند.

سید محمد رستگاری با بیان اینکه جزئيات وظايف دستگاه‌ها در دستورالعمل ستاد ساماندهي امور جوانان مشخص نشده است خاطرنشان کرد: فرمانداری یزد تلاش می کند سمن‌هايي كه با طرح و برنامه به ميدان مي‌آيند را حمايت، تقويت و نقش تسهيل گري خود را براي آنان ایفا کند.

وی همچنین بر تشكيل نشست‌هاي فرعي داخلي و اتاق‌هاي انديشه‌ورزي سمن‌ها با يكديگر و بيان شفاف دغدغه‌هاي دبيران سمن‌ها در حوزه جوانان، تشكيل جلسات تخصصي دو جانبه هر يك از سمن‌ها با دستگاه‌هاي اجرايي مورد نياز در سطح شهرستان، برخورداري سمن‌ها از چشم اندازي روشن، تناسب برنامه‌هاي تدوين شده با نياز‌ها و اولويت‌هاي جوانان سطح شهرستان یزد تاکید کرد.

داود فتح‌آبادي رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد همچنین با برشمردن فعالیت های سمن‌هاي فعال در حوزه جوانان در شهرستان یزد به ویژه برگزاری همايش پياده‌روي خانوادگي و جشن روز جوان در محله حسن‌آباد يزد تاکید کرد: با توجه به رويكرد‌ دولت دوازدهم مبني بر بهره‌مندي حداكثري از ظرفيت سمن‌ها در فعاليت‌هاي اجتماعي، فرهنگي، مذهبي و ورزشي، این سمن‌ها در چند سال اخير به لحاظ كمي و كيفي رشد بالایی داشته و در کنار نقش موثر در سطح استان در سطح ملي نيز حضور فعالانه‌اي داشته‌ اند.

در ادامه جعفري، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار یزد نیز بیان دغدغه‌‌ها، مشكلات، آسيب‌ها و اولويت‌هاي اصلي حوزه جوانان شهرستان يزد را از حاضرین در جلسه خواستار شد و اذعان کرد: فرمانداري یزد درصدد بهره‌مندي بيش از پيش از ظرفيت سمن‌ها در جلسات و ساير حوزه‌هاي مختلف شهرستان است.

نمايندگان سمن‌های حاضر در جلسه نیز اهم عملكرد‌هاي شاخص سمن متبوع خود را كه غالبا شامل آموزش حقوق شهروندي، آموزش مهارت‌هاي زندگي با حضور روانشناسان متخصص، استعداد‌يابي جوانان، فعاليت هاي مذهبي، برگزاري كارگاه‌هاي سواد رسانه‌اي، تهيه كتب صوتي ويژه نابينايان، برگزاري كلاس‌هاي هنري و برپایی جشن بود را ارائه کردند.

در این نشست، مقرر شد کمیته ای با همکاری سمن ها برای بررسی میزان اهتمام دستگاه ها درخصوص اجرای حقوق شهروندی و نظارت بر دستگاه هایی که عملکرد رضایت بخشی در این باره ندارند تشکیل شود و افزایش آگاهی و مهارت مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در رابطه با اعتیاد و طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی نیز در دستور کار سمن ها قرار گیرد.

همچنین تقويت سمن‌هاي نوپا، تشریک ‌مساعی سمن‌ها براي انجام اقدامات شاخص مشترك، تسهيل صدور مجوز‌هاي لازم براي برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و هنري بدوراز نگاه جناحي به برنامه‌ها و ضرورت باورپذیر بودن تصميمات مديران برای جوانان و واگذاری مسئولیت اجرای برنامه‌های ویژه جوانان به سمن‌ها که از پشتوانه مردمی برخوردارند و درزمینهٔ هزینه‌ها و کیفیت برگزاری مراسم‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند نیز در این جلسه طرح گردید.

بالا بردن سطح مهارت‌های دانش آموزان و جلوگیری از رشد تک‌بعدی و عدم تعادل شخصیتی آنان در پی تمرکز و تأکید صرف والدین یزدی بر فرایند تحصیلی فرزندان خود که موجب می‌شود آن‌ها در مواجهه با واقعیت‌های جامعه آسیب‌پذیر و با مسائل حل‌نشده‌ای درگیر شوند از دیگر عناوینی بود که در این نشست مطرح شد.