معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

دستگاه ها برای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب همت کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزددر مراسم تودیع و معارفه بخشدارمركزي یزد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب راهگشای بسیاری از امور است و مدیران دستگاه‌های مختلف برای عملیاتی کردن این بیانیه همت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزددر مراسم تودیع و معارفه بخشدار مركزي یزد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب راهگشای بسیاری از امور است و مدیران دستگاه‌های مختلف برای عملیاتی کردن این بیانیه همت کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، احمد ترحمی در جلسه تکریم و معارفه بخشدار  مرکزی یزد که با حضور اعضای شورای تأمین، مدیران دستگاه‌ها و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران برگزار شد  گفت: توصیه ما به بخشداران و معاونینی که انتخاب‌شده‌اند این است که نیروی مخلص وزارت کشور باشند و با پاک دستی و درستکاری، درراه خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  تأکید کرد:  این جایگاه‌ها و پست‌های مدیریتی موقتی است و آنچه از اهمیت بالای برخوردار است، خصلت‌های انسانی است که در اذهان مردم باقی می‌ماند. افراد در مجموعه فرمانداری و بخشداری باید افرادی امین و بدون هرگونه توجه به رانت و سوءاستفاده اقتصادی باشند و از ورود به مسائل اقتصادی برای کسب سود و انتفاع به‌صورت شخصی خودداری کنند.

وی همچنین افزود: بخشدار مجری سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های دولت است و بخشداری باوجودآنکه محل امنی برای فعالیت انجمن‌ها، ثمن هاو تشکل‌های مردم‌نهاد است باید تابع سیاست‌های کلی نظام باشد.

احمدترمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، راهگشای بسیاری از امور استراتژیک نظام است و در راستای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و تمدنی ایران اسلامی قرار دارد و همه دستگاه‌ها باید نهایت تلاش و دقت خود را برای نهادینه و عملیاتی کردن راهکارهای این بیانیه انجام دهند.

وی بابیان اینکه بخشدار پیگیر مسائل اساسی مردم باشد ادامه داد: ارتباط مؤثر با دستگاه‌ها، ائمه جمعه، ائمه جماعات مساجد، با شوراها و دهیاری‌ها و جوانان و بانوان فعال در بخش‌های مختلف و تعامل با نهادهای اطلاعاتی و انتظامی باید اساس کار بخشدار باشد و علاوه بر حل مشکلات فردی مردم، سازوکارهای حل ریشه‌ای مشکلات در چارچوب قانون و مقررات را فراهم کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی و کنترل آسیب‌های اجتماعی تلاش شود.

احمد ترحمی اضافه کرد:در پی بحران اقتصادی پیش‌آمده در کشور زمین‌خواران برای تصرف غیرقانونی اراضی طمع ورزیده و در  پیاده‌روها، مسیل رود، روددخانه ها به این عمل دست زده اند که باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اذعان کرد: یکی دیگر از خطوط قرمز ما ایجاد رانت برای افرادی است که به‌عناوین‌مختلف سعی دارند درزمینهٔ کلاه‌برداری و جعل اسناد برای ورود به زمین‌خواری تلاش کنند. باید به مسائل فرهنگی بسترساز فعالیت عمرانی و اقتصادی و حل مشکلات و معضلات و کنترل آسیب‌های اجتماعی که ممکن است مانند موریانه شاکله نظام ما را تهدید کند توجه ویژه شود.

ترحمي  با اشاره به تأکید مستمر رهبر انقلاب بر رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: در حال حاضر طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و اشتغال اتباع غیرمجاز افغانی در کوره‌های آجرپزی و گلخانه‌ها از عمده آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر یزد است که باید مرتفع شود.

وي  در پايان سخنانش تأکید كرد:مسئله انتخابات در اسفندماه نیز بحث بسیار حساسی است که باید مسئولین و مدیران دستگاه‌ها با رعایت قانون و بدون توجه به نتیجه انتخابات بر روند اجرای قانون و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند نظارت و دقت داشته باشند.