فرماندار يزد:

دستگاه‌های اجرايي استان به ادارات شهرستان يزد نگاه ویژه‌ای داشته باشند

فرماندار يزد با اشاره به اينكه شهرستان يزد به لحاظ جمعيتي نزديك به 60 درصد جمعيت استان را دارد و در برخي موارد اغلب 100 درصد مسائل در اين شهرستان اتفاق می‌افتد گفت: از مسئولان استاني و به‌ویژه سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان انتظار داريم تا نگاه ویژه‌ای را نسبت به مسائل مركز استان داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد به همراه معاون فني و امور عمراني فرمانداري و بخشدار مركزي يزد با رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان ديدار و در خصوص مباحث مهم مركز استان گفتگو نمود.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با تبريك اعياد شعبانيه و انتصاب رئيس جديد سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: در مدت دو سال گذشته سعي کرده‌ایم تا با برنامه‌ریزی و ارائه راهبردهاي جديد بتوانيم در مسير اهداف تعیین‌شده در چشم‌انداز شهرستان گام برداريم.

فرماندار يزد در ادامه بابیان اينكه چارت سازماني فرمانداري يزد نسبت به ساير فرمانداری‌ها استان تغييري نكرده است خاطرنشان كرد: بعد از چندين سال كار كارشناسي و با توجه به نياز فرمانداري پيشنهاد ارتقاء چارت سازماني از 39 پست به 55 پست ارائه شد كه متأسفانه در مركز با آن مخالفت شده و تنها يك پست به مجموعه ‌سازمانی فرمانداري يزد به‌عنوان مركز استان با جمعيت بالغ بر 650 هزار نفر اضافه شده است.

سالاري در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع اعتبارات شهرستان اشاره كرد و ابراز داشت: شهرستان يزد با همه مسائل فرهنگي، سياسي، اجتماعي و ... تنها 22 درصد اعتبارات استاني را به خود اختصاص داده است كه قطعاً جوابگوي نيازها و مطالبات نخواهد بود.

عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد در پايان با اعلام اينكه در دو سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و همكاري سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات شهرستان بهبود داشته است اضافه كرد: اميدواريم با بررسي دقیق‌تر شاخص‌ها در شهرستان يزد توسط كارشناسان مرتبط روند افزايش اعتبارات نيز ادامه داشته باشد.

در اين ديدار رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان بابیان اينكه كميته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نبايد صرفاً محدود به توزيع اعتبارات ميان دستگاه‌های اجرايي شهرستان شود افزود: توجه به مباحث حقوق شهروندي، آمايش سرزمين، آموزش كاركنان از مهم‌ترین مباحثي است كه می‌تواند در جلسات كميته برنامه‌ریزی مطرح و در خصوص عملياتي شدن آن‌ها بحث و تبادل‌نظر شود.

حسيني پور بابیان اينكه رياست محترم جمهوري اسلامي ايران در مباحث رعايت حقوق شهروندي تأكيد ویژه‌ای دارند و همه دستگاه‌های اجرايي و حتي بخش خصوصي نيز ملزم به رعايت آن هستند گفت: در اين حوزه قوانين و مقررات مشخصي داريم كه می‌توانیم با توجيه ادارات و نهادها و اطلاع‌رسانی و آگاهي بخشي به مردم قدم‌های خوبي در اين زمينه برداريم.

لازم بذكر است رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان در اين ديدار در خصوص پيگيري به‌منظور افزايش چارت سازماني با توجه به پیگیری‌های گذشته و دلايل توجيهي و افزايش اعتبارات شهرستان در سال جاري قول مساعد داد.