مشاور امور بانوان فرماندار يزد اعلام كرد:

در هفته بزرگداشت مقام زن 30 برنامه در شهرستان يزد اجرا شده است

مشاور امور بانوان فرماندار يزد با اشاره به تشكيل 7 كارگروه در ستاد بزرگداشت مقام زن در شهرستان يزد گفت: در اين هفته 30 برنامه قابل ارائه اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " خديجه نجفي " در همين رابطه با  بيان اينكه يكي از برجسته ترين شخصيت هاي عالم هستي، حضرت فاطمه زهرا (س) هستند اظهار داشت: شيوه هاي تربيتي حضرت فاطمه زهرا (س) كه برگرفته از مكتب الهي است براي جامعه اسلامي ما كاربرد دارد و مادران و زنان بايد با بهره گيري از سيره فاطمي و حفظ جايگاه و شأن خود فعاليت ها و نقش هاي اجتماعي خود را دنبال كنند.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد افزود : در سال جاري خوشبختانه با جلسات مختلفي كه در سطح شهرستان برگزار شد هماهنگي بسيار خوبي ميان ادارت و نهادهاي شهرستان برقرار و كميته هاي هفت گانه وظايف محوله را پيگيري كردند.

" نجفي " با اشاره به برگزاري 30 برنامه قابل ارائه در اين هفته در سطح شهرستان يزد تصريح كرد: بيعت با آرمانهاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ، ديدار با خانواده معظم شهدا و همسران جانبازان ، برگزاري گفتمان سبك زندگي فاطمي در ادارات و دانشگاه ها با حضور دانشجويان، برگزاري جشنواره بازي هاي بومي محلي و غذاهاي سنتي و تقدير و تجليل از بانون نمونه در عرصه هاي مختلف كار آفريني، فرهنگي و اجتماعي از مهمترين برنامه هاي اين هفته بوده است.

وي خاطرنشان كرد: در اين هفته نمايندگان بانوان شاغل در ادارات و همچنين نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد از خانه سالمندان، تصفيه خانه فاضلاب، موزه آب و برخي از اماكن تاريخي بازديد هاي داشته اند.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد در ادامه نقش بانوان را در تحقق شعار « اقتصاد مقاومتي،‌ اقدام و عمل » مهم و برجسته دانست و ابراز داشت: در همين راستا در اولين روزهاي سال جديد نمايشگاه زنان كارآفرين و اقتصاد مقاومتي در يزد افتتاح شد كه بانوان يزدي به ارائه توانمندي هاي خود در رشته هاي مختلف پرداختند.

" نجفي " در پايان اضافه كرد: در آخرين روز از هفته بزرگداشت مقام زن نيز اردويي آموزشي – تفريحي در اردوگاه شهيد فهميده در روستاي بنادك سادات برگزار شد كه برگزاري گفتمان ديني با عنوان تربيت ديني فرزندان با الگو پذيري از سبك زندگي فاطمي، كارگاه آموزشي سلامت زنان با موضوع پيشگيري از سرطان و برگزاري مسابقات ورزشي از مهمترين برنامه هاي اين اردو يك روزه بوده است.