فرماندار یزد:

در دولت تدبير و اميد هم لحاظ ايده و هم در عمل به رسانه ها توجه خاص شده است

فرماندار يزد به اتفاق معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري ضمن حضور در ایرنا مرکز یزد در جریان فرآیند تولید و انتشار اخبار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) مركز يزد ضمن تقدير از تلاشهاي مديريت و پرسنل اين خبرگزاري گفت: فعاليت نيروهاي دلسور و عاشق به كار در اين مجموعه كاملاً مشهود بوده كه از اينرو افتخاری برای مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی محسوب مي شود.

فرماندار يزد از رسانه ها به عنوان پل ارتباطي ميان مردم و مسئولان ياد كرد و افزود: رسانه ها بايد از طرفي بايد مسائل و مشكلات مردم و جامعه را به گوش مسئولان برسانند و از طرفي ديگر خدمات ارائه شده از سوي مسئولين را اطلاع رساني نمايند تا زمينه دلگرمي و قوت قلب بيشتر در جامعه فراهم شود.

شاكري شمسي گفت: هوشمندی یک مدیر در این است که ارتباط خوبی با رسانه ها برقرار کند.

وي با بيان اينكه در جامعه امروزي اين اعتقاد وجود دارد كه خبرگزاري هاي ، مطبوعات و... به عنوان بعد مهم دموكراسي هستند اظهار داشت: در دولت تدبير و اميد هم لحاظ ايده و و هم در عمل به رسانه ها توجه خاص شده است و با توجه به اين اقبال وظيفه ايرنا به عنوان تنها رسانه دولتي بيش از ديگر رسانه ها سنگين تر است.

شاكري شمسي تصريح كرد: شاید در رسانه های دیگر نواقصی وجود داشته باشد که ایرنا باید با نیروهای توانمندی که در دل خود جای داده این نقیصه ها را جبران کند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با اشاره اينكه در عصر حاضر سرعت در ارسال اخبار و رويدادها از اهميتي خاصي برخوردار است خاطرنشان كرد: رسانه اي موفق تر است كه بتواند قبل از ساير رسانه ها اخبار را به نقاط مختلف مخابره نمايد.

فرماندار يزد با بيان اينكه امروز ما در جامعه زندگي مي كنيم كه به لحاظ افكار و اعتقادات ديدگاه هاي متفاوتي وجود دارد تصريح كرد: خبرگزاري جمهوری اسلامی باید ضمن شناخت مخاطبان و سلایق آنها زمينه جلب اعتماد افکار عمومی را هم فراهم کند که خوشبختانه با توجه به سوابق این چنین بوده است.

شاكري شمسي نقد را در افزايش راندمان كاري مهم و ضروري دانست و افزود: خبرنگاران نبايد بي مورد از مديران تعريف كنند بلكه بايد با جسارت از مديران انتقاد سازنده كنند.

وي گفت: البته برخي افراد با عنوان نقد اقدام به سياه نمايي و تخريب مسئولان مي كنند كه اين اقدام پسنديده نيست و موجب تشويش اذهان عمومي جامعه مي شود.

شاكري شمسي در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه از ابتداي سالجاري در فرمانداري با پرهيز از روزمرگي و بي برنامگي سعي داشته ايم در شهرستان براساس يك برنامه ريزي رو به جلو حركت كنيم افزود: خوشبختانه با پيگيري هاي صورت گرفته تمامي ادارات و نهادهاي شهرستان برنامه هاي ساليانه خود را به فرمانداري اعلام و ما نيز برنامه ي شهرستان را به استانداري اعلام كرده ايم.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه بحث سلامت محوري سرلوحه همه برنامه ها و اقدامات فرمانداري و ادارات شهرستان است افزود: در گذشته در شهرستان يزد به برخي از موضوعات و به ويژه بحث آمايش سرزمين كمتر توجه شده است، كه مشكلات مختلفي همچون مسائل زيست محيطي، آلايندگي هاي مختلف، حاشيه نشيني و ... را به همراه داشته است.

اين مقام مسئول تصريح كرد: در حال حاضر هر صنعتي در شهرستان بخواهد فعاليت خود را آغاز نمايد بايد منطبق با شرايط زيست محيطي شهرستان باشد.

فرماندار یزد در ادامه با بيان اينكه با توجه به شرايط مطلوب پزشكي و پايين بودن نرخ درمان يزد به عنوان يكي از قطب هاي پزشكي و درماني مي باشد و اظهار داشت: علاوه بر نقاط مختلف کشور از خارج کشور نیز برای بهره مندی از امکانات اين استان به یزد سفر می کنند.

وی گفت: البته این امر می تواند به نقطه چالشی برای استان تبدیل شود و تبعات اجتماعی مانند مشکلات ترافیکی و ناهنجاری های اجتماعی در بر داشته باشد.

شاكري شمسي به وجود نزديك به 700 هكتار بافت تاريخي خشت و گلي، پيوسته و زنده شهر يزد اشاره كرد و افزود: اين ميراث گرانبهايي است كه از سوي گذشتگان به ما ارث رسيده و امروز يزد به عنوان سومين مقصد هدف گردشگران خارجي بعد از استانهاي اصفهان و شيراز است.

وي اظهار داشت: خوشخبتانه در حال حاضر در استان و شهرستان يزد يك نگاه بسيار خوب،‌ كارشناسي و عالمانه نسبت به اين بافت وجود دارد كه قطعاً مي تواند با رفع نازيبايي هاي آن گره بسيار خوبي با بحث گردشگري خورده و درآمدهاي پايداري را براي شهرستان در بر داشته باشد.

فرماندار گفت: گردشگران خارجی به خاطر میادین یا ساختمان های بلند یزد به این شهر سفر نمی کنند بلکه آنچه مد نظر آنهاست بافت تاریخی و فرهنگ اصیل مردم این دیار است.

شاكري شمسي نخستین و مهمترین اولویت مسوولان را موضوع آب یزد اعلام کرد و افزود: کمبود آب در یزد قرار نیست با اتکا به منابع داخل استان حل شود بلکه باید داخلي ساير استانها و همچنين خليج فارس جبران گردد.

وي با تأكيد بر مديريت بهينه مصرف آب به عنوان يكي از اهدافي كه در شهرستان در حال پيگيري است گفت: قريب به 90 درصد آب در بخش كشاورزي مصرف مي شود كه در اين راستا در كارگروه آب به دنبال اجراي شيوه هاي نوين آبياري نظير آبياري قطره اي و همچنين كشت گلخانه اي و بالشتكي هستيم.

فرماندار يزد همچنين با توجه به نقش مهم و تأثيرگذار بانوان در اقتصاد خانواده افزود: در بحث مصرف آب در بخش خانگي نيز همايش هاي در شهرستان به همت معاونت برنامه ريزي، اداري و مالي و مشاور امور بانوان برگزار شده است.

شاكري شمسي در پايان با بیان اینکه تابستان امسال را با تدبیر مسوولان و همکاری مردم پشت سر گذاشتیم افزود: نزولات آسمانی مورد انتظار در سالجاري بر آورده نشده و اگر وضعیت به همین منوال باشد تابستان سال 94 با مشکل جدی و حتی قطعی مقطعي آب روبرو خواهیم شد.