در جلسه ای با حضور مردم و مسئولان

فرماندار یزد در این نشست گفت: ایجاد پاسگاه و کلانتری در مناطق مختلف شهرستان یزد مورد درخواست شدید مردم است که تاکنون مجوزی از مرکز صادر نشده است و امیدواریم پیگیریها به نتیجه برسیم.

عزیزا... سیفی افزود: با توجه به استقرار بیش از شصت هزار نفر در بخش مرکزی یزد باید نسبت به تامین حداقل ها برای مردم تلاش بیشتری صورت گیرد و وظیفه ما مسئولین است که با توجه به نجابت ، سخت کوشی ، تدین مردم بخش مرکزی پیگیر ارائه خدمات بیشتر باشیم.

وی افزود: در مورد تکمیل بلوار فقیه خراسانی نیز سال گذشته 300 میلیون تومان به شهرداری یزد و 100 میلیون تومان به شهرداری شاهدیه اختصاص یافت و در سال جاری نیز 150 میلیون تومان به شهرداری یزد و 100 میلیون تومان به شهرداری شاهدیه اختصاص یافت که متاسفانه این مبالغ کفاف تکمیل این بلوار که یکی از ورودی های مهم شهر یزد است ،نداده و باید توسط شهرداری دو شهر نیز اعتبارات بیشتری به این طرح اختصاص یافته و در مورد هزینه کردن بودجه های اختصاصی در این طرح نیز نظارت بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد نیز در پاسخ به گلایه مردم از عدم ساماندهی اتباع خارجی گفت: متاسفانه سکونت اتباع در شهر و همکاری مردم بویژه واحدهای ریسندگی با آنها باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

هادی نسب افزود: بدترین حالت وجود اتباع در استان یزد در شهر شاهدیه است و متاسفانه مردم بدون بررسی اجازه اقامت از اتباع خارجی بویژه افاغنه ،نسبت به قرارداد اجاره محل سکونت اقدام می کنند که غیر قانونی است.

وی ادامه داد: در گذشته آمار اتباع خارجی استان یزد 57 هزار نفر بود که در حال حاضر این آمار به 32 هزار نفر رسیده که بصورت رسمی ثبت نام کرده اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد گفت : نسل دوم و سوم اتباع در استان یزد نسبت به ازدواج اقدام می کنند که مردم باید مواظب باشند، چراکه هیچ گونه شناسنامه ای برای فرزندان آنها صادر نمی شود و با مشکل مواجه خواهند شد علاوه بر آنکه خرید و فروش زمین ، منزل ، وسایل نقلیه از طرف اتباع خارجی غیرقانونی است.

هادی نسب اظهار داشت: تاکنون سه شهرستان استان به عنوان منطقه ممنوعه سکونت اتباع اعلام شده و در صورتی که همه مردم و مسئولان شاهدیه درخواست داشته باشند آمادگی داریم جهت ایجاد منطقه ممنوعه در شهر شاهدیه نیز اقدام نماییم.

معاون سازمان محیط زیست استان یزد نیز دراین نشست گفت: همواره توسعه در مناطق مختلف همراه با بروز مشکلاتی خواهد بود که استقرار صنایع در دشت اردکان به یزد باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است.

کوچک زاده افزود: برای حل این معضل راهکاری کوتاه مدت که برخورد با واحدهای آلاینده از طریق جریمه شدن و تعطیلی است انجام شده و در ارتباط با کوره های آجر پزی در بخش کوره های دستی از طریق قطع سوخت و انتقال آنها به مکان دیگر اقدامات لازم در دست انجام است.

وی در پاسخ به اعتراض شدید مردم به وجود صنایع آلاینده از جمله کارخانه ذوب فلزات، شرکت های کاشی و .. در این منطقه اظهار داشت: باید از طریق کشوری پیگری لازم جهت اختصاص بودجه و تدوین برنامه سراسری صورت گیرد و محیط زیست یک تنه و با بودجه محدود قادر به پیگیری این امور نیست.

معاون محیط زیست استان یزد گفت: متاسفانه میزان گاز co2 در یزد نسبت به ده سال گذشته بیش از چهار برابر شده و باید جهت صنایع مستقر در اطراف یزد راهکاری سریع اندیشیده شود و این منطقه به هیچ عنوان کشش صنایع جدید را ندارد البته باید توسعه صنایع آلاینده فعلی نیز جلوگیری شود.

کوچک زاده گفت: معاونت نظارت و پایش در محیط زیست یزد راه اندازی شده و مردم می توانند شکایات خود را از طریق واحد رسیدگی به شکایات به شماره 8252302 اطلاع دهند.

در این نشست درخواست های مردمی از جمله ایجاد کلانتری و راهنمایی و رانندگی با توجه به محل ایجاد شده در این منطقه، احداث درمانگاه شبانه روزی ، ایجاد نمایندگی نهادها و ادارات علی رغم گذشت بیش از 18 سال از شهرشدن این منطقه، مبارزه با واحدهای آلاینده از جمله دامداری های سطح شهر و کارخانه ذوب فلزات که علی رغم قول هشت ساله مسئولان هنوز به کار خود ادامه می دهد ، اختصاص سهمیه پساب فاضلاب به فضای سبز شاهدیه، برخورد با اتباع خارجی غیر مجاز ، رفع مشکلات مسکن مهر ، ایجاد امکانات شهری بویژه خط کشی و جدول گذاری معابر اصلی و .... از درخواست های این منطقه بود که طی مصوبه ای جهت پیگیری به شورای شهر شاهدیه و فرمانداری ابلاغ شد.