معان هماهنگی امور عمرانی استاندار:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، سید محمد رضا سید حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان یزد با بیان اینکه نگرش مدیران باید از بودجه محوری به طرح محوری تغییر پیدا کند افزود: در چند سال گذشته براساس پول اختصاص یافته به دستگاه ها طرح ها و پروژه ها تعریف می شده است ولی در حال حاضر باید طرحها و پروژه ها آماده، تا بودجه مورد نظر اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار داشت: با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پيوست هاي توجیهي اقتصادی، فنی طرح ها و پروژه ها نیز در نظر گرفته خواهد شد.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب پیاده رو در شهرها و روستا خاطر نشان کرد: نگاه شهرداری و دهیاری ها در سطح استان ماشین محور است و براساس حمل و نقل و وسایل نقلیه، نسبت به آسفالت و روشنایی معابر و ایجاد تقاطع های غیر همسطح اقدام می کنند.

سید حسینی با اشاره به اینکه فرمانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی، باید بر عملکرد و مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت عالیه داشته باشد گفت: باید مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کمیته انطباق بررسی شود و با قوانین ومقررات جاری کشور تطبیق داده شود.

مسئول پیگیری آب استان یزد با بیان اینکه در تمامی پروژه های شهری وروستایی مسئله آب استان باید در نظر گرفته شود خاطر نشان کرد: هر تصمیمی بدون در نظر گرفتن شرایط آب استان، محکوم به شکست است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: وضعیت آب استان باید در بخش های کشاورزی، صنعتی، خانگی و ... به صورت کاملاً روشن بیان شود.

وی با اعلام اینکه 90 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی استفاده می شود گفت: به کارگیری روشهای مختلف از قبیل اصلاح الگوی كشت، استفاده از گونه های کم اب خواه ، آبیاری قطره ای و ... می تواند نقش بسیار مؤثری را در صرفه جویی آب داشته باشد.

سید حسینی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بالغ بر 3 هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان یزد وجود دارد گفت: اگر همه اعتبارات عمرانی استان تخصیص یابد بیش از 10 سال طول خواهد کشید تا این پروژه ها به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان با اعلام این خبر که در سالجاری 70 درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته است تصریح کرد: در چند سال گذشته تخصیص این میزان اعتبار یافته بی سابقه بوده و امیدواریم در مدت باقی مانده نیز اعتبارات بیشتری به استان نیز تخصیص یابد.