حيدري خواستار شد؛

خيرين و سمن‌ها در انسداد مباني بی‌سوادی به دولت كمك كنند

سرپرست فرمانداري يزد در نشست شوراي آموزش‌وپرورش شهرستان از خيرين و سمن‌ها خواست تا در جهت انسداد مباني بی‌سوادی و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان لازم التعليم به دولت كمك كنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ نشست شوراي آموزش‌وپرورش شهرستان يزد با دستور كار ضرورت انسداد مباني بی‌سوادی و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان لازم التعليم برگزار شد.

سرپرست فرمانداري يزد بابیان اينكه اين شهرستان در سطح كشور به لحاظ آمار بازمانده از تحصيل در جايگاه خوبي قرار ندارد گفت: انتظار می‌رود يزد به‌واسطه فضا و كادر آموزشي مجرب خود جايگاه بهتري داشته باشد كه اين مهم نيازمند بررسي كارشناسي دقيق است.

«عباس حيدري» در پاسخ به يكي از اعضا كه فقر را به‌عنوان يكي از علل بازماندگي از تحصيل مطرح كرده بود اظهار كرد: اصلاً اين موضوع پذيرفتني نيست و در صورت اثبات ضروري است منابع مالي آن بلافاصله تأمین و مشكل مرتفع شود.

وي نقش و حضور خيرين و سمن‌ها را در پيشگيري از مباني بی‌سوادی بااهمیت عنوان كرد و گفت: دستگاه‌های متولي می‌توانند با انعكاس کاستی‌های آموزشي و بهره‌گیری از ظرفيت خيرين و سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به افزايش سطح سواد در بين كودكان اقدام كنند.

انعقاد تفاهم‌نامه با دفتر امور اتباع و كمساريا راهكار ديگري بود كه حيدري به آن اشاره و عرضه كرد: با انجام فعالیت‌های گروهي و بهره‌مندی از ظرفيت دستگاه‌های متولي ضمن افزايش دانش آموزان لازم التعليم بسياري از مشكلات اجتماعي نيز مرتفع خواهد شد.

معاون آموزش ابتدايي استان يزد نيز توسعه كمي و كيفي آموزش‌های پیش‌دبستانی را بااهمیت عنوان كرد و گفت: افزايش حضور دانش آموزان در مقطع پیش‌دبستانی ضمن دقیق‌تر شدن آمار بازماندگان از تحصيل سبب افزايش بهره‌وری آموزشي خواهد شد.

«سعیده بهادر زاده» مهاجرت و كاهش استقبال از مقطع پیش‌دبستانی را به‌عنوان ديگر عوامل افزايش آمار بازماندگان از تحصيل در استان اعلام كرد و كار گروهي براي پيگيري مشكلات بی‌سوادی و شناسايي  و جذب دانش آموزان لازم التعليم را خواستار شد.

در پايان اين مراسم از «سيد امير هاشمي» در اهتمام پيوند مدرسه با مسجد با اهدا لوح سپاس قدرداني كرد.