فرماندار یزد:

عزیزا...سیفی در این جلسه با بیان اینکه خانواده زیباترین جلوه الهی است خاطر نشان کرد: خانواده نهاد پاکی است که تمام کمالات دنیا و آخرت انسان از آن برمی خیزد و فضایی است که در آن ارزشهای اخلاقی و اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

فرماندار با تأکید به اینکه خانواده کهن ترین نهاد بشری و زیر بنای فرهنگ و تمدن هاست اظهار داشت: اگر خانواده به جایگاه واقعی و متعالی خود هدایت شود سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی یعنی جامعه می شود و بی توجهی و غفلت از جایگاه واقعی خانواده سبب هلاکت و دور شدن انسان ار حیات اواقعی خود می گردد.

وی با اشاره به اینکه امروز پایه های خانواده در دنیای غرب بیش از گذشته متزلزل شده است افزود: در این جوامع نظام خانواده دچار بی ثباتی شده است و نقش والدین در تربیت فرزندان کمرنگ تر شده و جای خود را رسانه ها و نهادهای اجتماعی داده است.

سیفی گفت: در این برهه زمانی همه مسئولان و دلسوزان نظام باید با برنامه ریزی تمام تلاش خود را در جهت تقویت هر چه بیشتر بنیان خانواده به کار گیرند.

در این جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین بشکانی امام جمعه شاهدیه در اهمیت موضوع خانواده  گفت: زندگی و خانواده را نباید به عنوان یک شرکت تعاونی در نظر بگیریم بلکه زندگی با محبت شکل می گیرد و با تلاش کرد تا یک تعریف جامع از خانواده اسلامی داشته باشیم.

در ادامه رقیه کفیل الناس مشاور امور بانوان فرمانداری یزد تصریح کرد: روز خانواده مصادف با 25 ذی الحجه است که علت آن شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان بر اهل بیت پیامبر (ص) می باشد.

وی اعلام کرد: در این روز برنامه هایی توسط نمایندگان بانوان دستگاههای اجرایی اجرا خواهد شد.

مشاور امور بانوان افزود: برگزاری کارگاه آموزش سبک زندگی اسلامی – ایرانی برای کارکنان، کارگاه آموزشی در خصوص راهکارهای تشویقی جمعیت ، جشن روز ملی خانواده توسط سازمانهای مردم نهاد و ... از مهمترین برنامه های این روز در شهرستان یزد می باشد.

در پایان نماینده زن دستگاههای اجرایی شهرستان به ارائه برنامه های ویژه روز ملی خانواده پرداختند.