معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد:

حفظ حقوق شهروندی در ادارات از اهميت بالايي برخوردار است

جلسه ستاد صيانت از حقوق شهروندي به رياست معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و با حضور دستگاه هاي عضو اين ستاد تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ " محمد علي جعفري " در اين جلسه اظهار داشت: این ستاد براساس مصوبات ابلاغی به دستگاههای اجرایی ودستور العمل حقوق شهروندی گام برمی دارد و این جلسات باهدف توجیه ،بسترسازی وآموزش ادارات عضو این ستاد است.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با اشاره به اينكه يكي از بندهاي نه گانه برنامه صيانت از حقوق شهروندي در دستگاه هاي اجرايي آموزش و توانمند سازي مديران و كاركنان دستگاه هاي اجرايي است افزود: بايد با برگزاري همايش آموزش و توجيهي با حضور مديران و كاركنان و همچنين نشست هاي علمي و تخصصي به منظور هم انديشي، آسيب شناسي و دست يابي به راهكارهاي انضباطي اداري و ترويج قانون گرايي و پيشگيري از تخلفات و فساد به اين مهم دست پيدا كرد.

وي بر اطلاع رساني و آگاه سازي شهروندان نسبت به حقوق، تكاليف و انتظارات متقابل خود و سازمان تأكيد كرد و ابراز داشت: بايد با بهره گيري از صدا و سيما، تبليغات شهري و تهيه و توزيع بروشور آموزشي – توجيهي در اين زمينه گام برداريم.

" جعفري " خاطرنشان كرد: تعيين سياست ها و راهبردهاي صيانت از حقوق شهروندي،  پيشگيري از تضييع حقوق شهروندان،‌ ارتباطات مردمي و توسعه خدمات الكترونيكي، روان سازي قوانين و مقررات، فضا سازي و تبليغات محيطي،‌تشويق و ترغيب براي مديران خوش برخورد، پاسخگو نسبت به مراجعين و پايش و بررسي وضعيت حقوق شهروندي از ديگر بندهاي برنامه صيانت از حقوق شهروندي در دستگاه هاي اجرايي است.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد تصريح كرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق شهروندی در جامعه و به ویژه در ادارات، همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری و مشارکت لازم را داشته و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

" محمد علي جعفري " در پايان اضافه كرد: روند فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در اجرای رویکردهای ستاد صیانت از حقوق شهروندی به طور مستمر و ویژه مورد ارزیابی و نظارت صورت گرفته و نتایج آن به مسئولين ارائه می‌شود.