معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد:

جلوگيري از ورود كالاي قاچاق در راستاي حمايت از توليد ملي ضروري است

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با تأکید بر حمايت از توليدات داخلي باکیفیت گفت: لازمه حمايت از توليد داخلي، جلوگيري از ورود کالاي قاچاق به کشور است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان يزد به رياست معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و با حضور اعضاي اين كميسيون تشكيل شد.

«محمد علي جعفري» در اين جلسه با اشاره به نامگذاري سال «حمايت از كالاي ايراني» از سوي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالی) اظهار داشت: قطعاً يكي از مخاطبين اصلي اين نامگذاري تولیدکنندگان داخلی هستند چراکه آن‌ها می‌توانند با توليد كالاهاي باکیفیت انگیزه مردم برای خرید كالاهاي ايراني افزايش دهند.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد بابیان اينكه اقدامات صداوسیما و ساير دستگاه‌های مسئول در زمينه اطلاع‌رسانی و فرهنگ براي نهادينه ساختن فرهنگ استفاده از كالاي ايراني در جامعه تأثيرگذار است افزود: تا زمانی که نگرش مردم نسبت به استفاده از کالاي ایرانی تغییر نکند و فرهنگ استفاده از کالای خارجی در اذهان مردم باشد، نمی‌توانیم به توسعه اقتصادي مناسبي دست پيدا كنيم.

وي همچنين بر برخورد قاطعانه با قاچاقچيان كالا تأكيد كرد و ابراز داشت: باید در سطح شهرستان مسئولان عضو اين كارگروه به این موضوع اهمیت دهند و از ورود کالاهای خارجی كه توليد داخلي داريم جلوگیری و با تنظیم برنامه اصولی و جدی به کنترل قاچاق بپردازند.

جعفري در پايان با اشاره به اينكه کالاهای قاچاق عملاً منجر به كاهش رونق توليد و اشتغال می‌شود تصريح كرد: باید در مسير توليد داخلي، كار در فضاي رقابتي و توليد كالاي باكيفيت مطلوب حركت كرد.