به ریاست سرپرست فرمانداری یزد؛

جلسه هماهنگی اجرای فاز دوم سند توسعه چشم انداز شهرستان یزد و طرح ترسیب کربن برگزار شد

صبح امروز جلسه هماهنگی اجرای فاز دوم سند توسعه چشم انداز شهرستان یزد و طرح ترسیب کربن در خصوص اشتغالزایی و توانمندسازی روستاهای بخش مرکزی و زارچ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، صبح امروز نشستی به ریاست "عباس حیدری "سرپرست فرمانداری یزد و با حضور"مهدی حاج حیدری"معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری،"اعظم خانجان"كارشناس برنامه ريزي و سند توسعه چشم انداز شهرستان، "نوری زاده" رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ، "رامین زارع" مشاور سند توسعه چشم انداز شهرستان  یزد و "موسوی"کارشناس ترسیب کربن منابع طبیعی شهرستان ، در فرمانداري تشکیل شد .

در این جلسه هماهنگی لازم برای اجرای فاز دوم سند توسعه چشم انداز شهرستان  یزد و اجرای طرح ترسیب کربن برای اشتغالزایی و توانمندسازی روستاهای بخش مرکزی و زارچ صورت گرفت.

*لازم به ذكر است طرح ترسيب كربن در سال 1384 به عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های بین‌المللی شناخته شد.

*از این پروژه می‌توان به عنوان یک پروژه توسعه روستایی نام برد که این طرح در بحث توسعه متکی بر سرمایه‌های اجتماعی در کنار سرمایه‌های فیزیکی و مالی است .

*جامع بودن مسائل مربوط به توسعه و پیوستگی عوامل موثر در توسعه در این طرح مدنظر است، در واقع توسعه روستایی مقدمه توسعه کشاورزی و همچنین مقدمه توسعه متعادل و همه‌جانبه کشور می‌تواند باشد.

*در تمام کشورهایی که فرآیند توسعه را طی کردند توسعه روستایی به عنوان قدم‌های اول و اساسی مورد نظر در توسعه مطرح بوده و دنبال شده است. یکی از عوامل موثر و نقش‌آفرین در این طرح بحث مشارکت مردم در همه موضوعات مختلف اجتماعی و اقتصادی است که در این پروژه، این واژه عینیت بخشیده شده و مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کرد.