حجت الاسلام فخرالديني با بيان اينكه روز سيزدهم آبان سالگرد سه رويداد مهم در تاريخ ايران است گفت : تبعيد امام خميني به تركيه در 13 آبان 1343، كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخير سفارت امريكا در 13 آبان 1358، سه رويداد متفاوتي بود كه باعث شد تا امام خميني (ره) اين روز را به نام ‹ روز ملي  مبارزه با استكبار › نام گذاري كنند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه خليج فارس و آفريقا اشاره كرد و تأكيد كرد كشورهاي اسلامي با الگو پذيري از ايران اسلامي هر كدام در پي حذف حاكمان ديكتاتور خود هستند.

در ادامه حسين عسكرزاده گفت:  تسخير سفارت آمريكا توسط تعدادي از دانشجويان كه بعدها به پيروان خط امام معروف شدند، دوران جديدي را براي انقلاب اسلامي آغاز كرد كه  اين حركت در روند انقلاب اسلامي ايران از جهات بسياري مي‌تواند مورد مطالعه قرار گيرد  كه مهمترين ثمره و نتيجه آن اين بود كه چهره واقعي مستكبران جهان شناخته و به جهانيان عرضه شود.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار به حمايت رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران از حركت خودجوش جمعي از دانشجويان و مردم اشاره كرد و خاطر نشان كرد 13 آبان تعامل رهبري و مردم را نشان مي‌دهد و بهترين معرف براي كساني است كه به دنبال شناخت واقعي انقلاب اسلامي هستند.

لازم بذكر است در خصوص مسائل ترافيكي ، نصب پلاكارد و تبليغات و فضا سازي شهر و ارسال پيامك و ... تصميم گيري شد.