جلسه كارگروه ساماندهي حيوانات ناقل بيماري به انسان به رياست فرماندار يزد برگزار شد

سید محمد رستگاري فرماندار يزد در اين نشست بر اهميت اطلاع رساني مناسب به شهروندان در خصوص اقدامات انجام يافته براي كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان توسط شهرداریها ،دهیاری ها و دستگاه هاي مرتبط تأكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، "سيد محمد رستگاري" فرماندار يزد در این جلسه اظهار داشت :با توجه  به دستورالعملهاي ستاد مركزي مستقر در وزارت كشور بر لزوم كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان و برنامه ريزي و پيگيري كارگروه در سطح شهرستان، همچنان شاهد معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد هستیم که شیوع بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش  این بیماری در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری ها از سگ به انسان  و...از جمله آنها می باشد .

وی در ادامه گفت : سگ های ولگرد دارای قابلیت تولید مثل بالایی بوده و از مهمترین  عوامل اصلی حمله و گزش به انسان و آلوده کننده پارک ها و تفرجگاه ها وسلب آسایش عمومی مردم در شهرها و روستاها هستند  که می بایست  جمعیت آنها کنترل و ساماندهی گردد .

فرماندار یزد تصریح کرد : در صورت عدم اجرای برنامه های کنترل، علاوه بر مباحث روانی و اجتماعی مرتبط با این مبحث ، مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت از اینرو لازم است اطلاع رساني مناسب به آحاد جامعه در خصوص اقداماتي كه براي كنترل حيوانات ناقل بيماري و واكسيناسيون براي افراد مورد گزش صورت مي گيرد نیز در دستور کار دستگاه های اجرایی مرتبط موضوع، قرار گیرد.

رستگاری همچنین بر تشديد نظارت بر روند كنترل حيوانات ناقل بيماري تاکید و اذعان داشت: تعامل بیشتر شبكه دامپزشكي با شهرداري در خصوص همكاري كلينيك هاي دامپزشكي با كمپ سگ هاي بلاصاحب از دیگر امور مورد انتظار در این کارگروه است.