جلسه شوراي اسلامي شهرستان يزد برگزار شد

جلسه شوراي اسلامي شهرستان يزد با حضور مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري، معاون فني و امور عمراني فرمانداري و اعضاء تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، هادي مقيمي در جلسه شوراي اسلامي شهرستان يزد افزود: بسته اشتغال روستایی فرصت بسیار خوبی برای روستاییان است که با وجود مشارکت همه، سود بالاتری به مردم رسیده و سرمایه اجتماعی ارتقا می یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری يزد خاطرنشان کرد در سال آینده، در هر روستا که زمین فوتبال، والیبال یا هندبال ساحلی ساخته شود، از سوی دفتر امور روستایی و دهیاری ها حمایت ویژه خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای توسعه روستا، ترکیب شورای فرهنگی روستاها را نیازمند بازنگری دانست و خواستار مشارکت همه اقشار روستایی در این شورا شد.

در ادامه اين جلسه معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد در اين جلسه با بيان اينكه شوراي اسلامي شهرستان بستر خوبي را براي تعامل شهر و روستا فراهم كرده است اظهار داشت: اميدواريم با همكاري و تعامل بيشتر دهياران، شركت تعاوني همياري دهياري ها با شهرداري شاهد اتفاقات خوبي در روستاها و شهرهاي شهرستان باشيم.

امير شاكري تصريح كرد: در زمينه اراضي واگذاري به منظور استقرار گلخانه ، دامداري ومرغ داري طرح پهنه بندي از سوي جهاد كشاورزي تهيه شده و در آينده اي نزديك در كميته زيربنائي استان تصويب و ابلاغ خواهد شد.

وي با اشاره به كمبود روستاهاي شهرستان در زمينه سالن ورزشي افزود: در اعتبارات سال جاري اعتبارات خوبي به اداره كل ورزش و جوانان براي تكميل چهار سالن ورزشي نيمه تمام اختصاص داده شده است.

شاكري همچنين با اعلام اينكه بنابر مصوبه شوراي ترافيك شهرستان تا پايان دي ماه طرح سامان در محور حد فاصل ميدان شهيد بهشتي تا چهارراه شهداء (اميرچخماق) اجرايي خواهد شد گفت: در اين طرح كليه قوانين و مقررات مربوط به راهنمايي و رانندگي و شهرداري ، اعم از نصب علائم عمودي و افقي و رفع سد معبر و اصلاح مبلمان شهري، مناسب سازي معابر و... به صورت خاص در اين محور اعمال خواهد شد.

معاون فني و امور عمراني فرماندار در پايان گفت: كميته عمران روستايي هر هفته با هدف بررسي مسائل و مشكلات روستاها تشكيل كه خوشبختانه با همت مسئولان و پيگيري دهياران و اعضاي شوراي اسلامي روستاها اغلب مصوبات مربوط به اين جلسات به مرحله اجرا در آمده است.

در این نشست همچنين رئيس شوراي اسلامي شهرستان با اشاره به اهمیت توجه به شوراهای روستایی و مشکلات این شوراها به ویژه کمبود بودجه، خواستار توجه ویژه به این امر شد. وی شوراهای اسلامی روستایی را به دلیل ارتباط مستقیم با مردم، دارای جایگاه ویژه ای دانست.